Standardudstyr
Billede af Corollaen! (Februar 2004)
Motor monteret med:
- Headers
- K&N filter
- 2,5" "hjemmerunket" udst. med 2" One-Two Pipe bagpotte
ICE:
- Sony CD-afspiller
- Sony MD-afspiller
- Cerwin Vega 6/9
- 1 Pioneer forstærker
- 12" Subwoofer
Endvidere er følgende monteret:
- Alarm med pager, startspærre, centrallås og hvad der ellers hører med.
- Hjemmelavet shortshift med mindsket vandring på 7 cm.
Ekstraudstyr
Lædersæder. :)
Øvrige bemærkninger
Corollaen kører ikke for tiden :-( Kom kørende på landevejen, og ja - kørte selvfølgelig pænt ;-), og pludselig begynder motoren at hamre og banke. Jeg tjekkede li at der var olie og vand på skidtet, og det var der heldigvis. Men den gik kun på 2 cyl. så det var tydeligt at der var noget galt. Jeg fik listet den de ca. 10 km der var hen til arbejdet, og så skulle der skrues lidt Corolla. Jeg troede umiddelbart det var en brændt ventil, da man kunne høre den skød kompressionen ud igennem luftfilteret. Efter en masse skruearbejde, så jeg heldigvis at det kun var toppakningen der var strøget. Der var brændt hul imellem cyl. 3 & 4. Så nu venter jeg kun på mine knaster kommer tilbage fra Westspeed, og så får motoren en mindre renovering med nye pakninger og pakdåser! Så jeg glæder mig til at køre i Rollaen igen, da den nok nu bliver lidt kvikkere med bearbejdet top og skarpere knaster! :-D
Hele Februar, Marst og April havde jeg hele kabinen adskildt, og lavet al rusten i tårnene (hvor de jo tærer voldsomt :-() samt sandblæst og grundet samtlige steder der var begyndende rust! Når man går så meget i detaljer, kan man godt se at bilen er knap 20 år gammel :-/ Derefter har den fået et par liter hulrumsbeskyttelse :-D MEGET kedeligt arbejde, men rigtig - rigtig godt at have overstået!
27/6-03
Corollaen er samlet, og jeg var så også så heldig at få gang i den.
Så nu skal den bare køres lidt til, og så håber jeg da det har givet lidt mere skub i den.
Knasterne blev slebet 279 grader, selvom jeg bedte om 264 grader. Men den går fint i tomgang, og det var det eneste jeg var lidt bekymret for. Rullefeltstest kommer nok på et tidspunkt, så bliver det spændende at se om det lille projekt har været til nogen gavn! :-D
Her forleden kørte jeg et rådyr ned... Selvfølgelig var jeg uden skyld, da det ikke brugte fodgængerfæltet der var ca. 750 meter længere henne... Det nåede både at skide og brække sig på min slæde før det døde, foruden at det også slog hul i min forlygte og prøvede at tage en bid af min hjelm... Forpulede lortekræ!
14/5-04
Så fik jeg endelig mit frontgitter lavet færdig. Har ikke kørt med noget siden jeg kørte ind i rådyret... Samtidig med jeg skulle have anden fronthjelm på, svejste jeg også lige
øjenskygger i...
1/7-07
Rollaen strejker. Der er gået et plejlleje. Så nu bygger jeg noget nyt op. Tiden og finanserne vil vise hvor meget det bliver til. ;)
10/2-09
Så har jeg endelig fået vognen samlet igen. Der har været lidt andet at holde fokus på til tider, derfor har det ikke gået alt for hurtigt. Men den er totalrenoveret, med nye ringe, lejer, knaster og blokken har fået en tur med honeren. Topstykket er også renoveret og bearbejdning af indsugning- og udstødningkanaler + ventilslibning. Nu kører jeg den en lille smule til, og så skal den nok på felt engang for sjov. Men lækkert at have gang i den igen, efter 30000km i en EE80! :P