Toyota Corolla E8 1.6 GT Coupe
Årgang: 1984 - 280HK / 320NM
Nickolaj Fjordside, medlem 4849
Vis profil
 
Motor
- 1600cc 4agze fra en aw11
- Programmerbart motorstyring (Megasquirtnspark extra)
- Modificeret indsugnings manifold
- Forged stempel blow off ventil
- Hjemmelavet ledningsnet
- BMW E30 320 M20 gasspjæld
- Toyota Tændingsmodul (Original)
- Front monteret intercooler (Stor)
- Special fremstillet flance til kompressor, så den peger ud i fronten.
- 178mm aluremhjul
- 212mm Toyota kobling
- 212mm Toyota svinghjul fra en 140hk
- Opstrammet Toyota trykfod
- TRD "Sports" thermostat
- K&N Filter
- One Two Pipe i lille skod 2"

Fremtid:
2.5" Udstødning med 2 gennemstrømspotter
Bananmanifold, med powerwrap
Flow til luftfilter laves ordenligt.

OPSÆTNING 2 - Turbo
_______________
- 1600cc 4agze fra mr2 aw11
- T3 Super60 Kina Turbo
- Hjemmelavet T3 Afstandsflance mellem turbo og manifold.
- Banan turbomanifold i rustfri stål
- 2,5" Trykrør, i poleret rustfri
- Greddy intercooler 550x250x50 (LxHxB)
- Megasquirt'nSpart extra V24
- Greddy Oliekøler 14 rippet
- Olie filter reloc kit
- Oliefilter flyttet ud i fronten
- Rustfri hydralikslange til olietryk for turbo
- Extra olietryksmåler monteret ved turbo
- Ø76mm King Dragon luftfilter
- 16mm hydralik studser til olieretur, rustfrit slange.
- Diverse LOGPRO blå silikone slanger
- Hjemmelavet 2,5" udstødning, med en simons mellempotte, 2stk 90graders bøjninger og 2stk 45graders. Samt to stk længder lige rør, og et bagakselrør. Og 2 stk 3/4" rustfrit rør som look'a'like rørhale. :-)
- 30mm Justerbar bov af ukendt mærke.
- Supra MK I I I Benzinpumpe
- Universal benzintryksregrulator, med display
- 1,1 bars tryk, kommer på 1,3 når jeg har tid til justering.

Fremtid:
3 - trins trykstyring 0,5 - 0,9 - 1,3
Skal have programmeret launch control i boksen.
Udstødning skal hænges lidt længere ned da den skraller i mod, men det er blevet ok, hvis man tænker på jeg har svejst den i en carport på 4stk. bukke. - Det er heller ikke helt nemt at få plads til en 2,5" når man vil have den til at køre vejen ned som en orignal gør det..

Motore på lager:
140hk's smallport non-tvis komplet
124hk's bigport T-vis komplet
145hk's Kompressor bigport komplet

Diverse
Vandpumper
Remhjul
Elblæser
Ventildæksler
Stempelringe
Diversepakninger
+ Det løse..

Undervogn
TRD Undervogn
60mm Sænkning
Standardudstyr
- Standart udstyr, med alt i manuel. :)


Ekstraudstyr
- Turbomanometer, placeret til højre for askebæger
- Extra Olitryksmanometer i Motorrum
- Olietemperatur, placeret i instrumentbordets luftkanal
- Shiftlight lige i fjæset.
- Toyota sportrat, tror det er fra en ae92 GTi.
Styling
- Original skørtekit
- Kofangere fra en faceliftet
- Klare sideblink fra en astra
In-Car-Entertainment
- LAVA Headunit
- 2xJBL 4" Diskant i front
- 2xJBL 6x9 i hattehylde
- 1xMDS 10" Subwoofer
- 2xMAGNAT 350RMS Watt forstærkere.

Og sidst men ikke mindst, en 2,5" Højtaler med en T3 Super60 Forstærker ;)
Øvrige bemærkninger
Det er ikke hestekræfter det kommer an på, men hvem man kan køre fra :P

- Mvh. Nickolaj
Andre folks kommentarer

 Søren Hansen, d. 15-08-07 kl. 14.49
   Hejsa.. Ja har set din vogn et par gange drøne forbi.. Lyder godt... Har vist os hilst på dig inde i Ringkøbing.. 
 Tonni Petersen, d. 01-08-07 kl. 21.37
   flot bil du holder dig. har altid godt kunne li den model. ;-) 
 Karsten Enevoldsen, d. 13-07-07 kl. 16.59
   Fin toyota du har dig der, har da overvejet et par gange om jeg skulle begynde at lege lidt med dig, men tror bare jeg glemmer det med den motor du har. Men flot bil thumbs up 
 Nickolaj Fjordside, d. 07-05-07 kl. 23.33
   Hmm  
  

      
Kommentarer kan slettes direkte på denne side, hvis du først logger ind i medlems-sektionen