Toyota Celica 2.0 Født ST, Nu GT Årgang: 1978
- 135HK / 160NM René Rasmussen, medlem 3381
Motor 2,0 8v 18R-G. 1968 ccm, Yamaha topstykke, dobbelt overliggende knastaksler og 2*40mm. Mikuni-Solex karburatorer.
Undervogn Ae86 fjederben med kaliber og bremser. 60mm sænknings fjeder og hårde gas dæmpere. RA40 bagtøj med spær
Standardudstyr Intet :-)
Ekstraudstyr Intet :-)
Styling Prøv og se formerne på bilen :-)
Rammefrie døre. Bilen er uden B-stolpe. Geller i motorhjelmen. Crom overalt. Rullet skærme så der er plads til ordenlige dæk og fælge
In-Car-Entertainment Lyden af 2x40mm sloex ..
Øvrige bemærkninger Bilen blev hentet på fyn igår 30/5-07 sammen med Willy og Martin (tak gutter) Den skal bygges op over det næste års tid og gerne blive lige så pæn som da den blev lavet i sin tid.. Der er forholdsvis lidt rust i den men det viser sig nok når den bliver sandblæst :-) Bilen har stået stille i 12 år men startet uden problemer med et nyt batteri. Bilen er lettere adskildt pt.
1/10-07 bilen er blevet sandblæst og eproxi grundet over det hele. 20/11-07 Bilen er kommet hjem og har fået lavet rust. Det lavet hos CC auto, Det var en dyr omgang. Der er lavet for over 20k. Billeder kan ses her: http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15530
15/2-08 Bilen har nu fået lavet det sidste rust, er nu blevet eproxi grundet og siglet over det hele. Bunden har fået en extra gang eproxi, herefter har den fået body hud og blevet malet sort. Bilen er nu klar til at blive slibet ned og malet.
1/3-08 Bilen er kommet hjem fra maler. Er blevet malet en grå farve med grøn skær (Pepper Grey Metallic ( Dupont fleet 44490)) Og er malet af Andy. Kanon stykke arbejde. !!!
1/4-08 Motoren er kommet hjem fra gunnar. Lige klar til at blive smid i bilen. Bagtøj er skildt af og er ved at blive lavet. Det er fra en RA40 (det kraftigeste bagtøj og spær lavet af toyota) samplige beslag er skåret af og svejset på på ny så den passer til bilen.
Ting jeg skal have købt: Stenslags plade der sidder for an. Orginal spoiler til sammen. 2 eller 2½" udstødningssystem med Udstødnings spjæld til at regulere larmen :-)
Tak til Willy og Andy for hjælp på bilen. Til Brian J, Kasper s og Kim s for vejledning :-) Og tak til Gunnar for at lave min motor.
Billeder af bilen: http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12612