Toyota Carina E 1.8 GLX
Årgang: 1997 - 107HK / 150NM
Allan Bjelke Jensen, medlem 9009
       Vis profil
 
Motor
Standard 1,8 Leanburn

- Skiftet pga. mugligvis defekt krumtapleje.
- Brugt motor med 109.000 km på klokken.
Undervogn
Standard

- Skiftet alle fire kødben
- Skiftet bærekugler
- Skiftet stabilisatorbøsninger
- Skiftet bærearme
Standardudstyr
- Aircon
- Centrallås
- Omdrejningstæller
- Elforruder
- Fjernbetjent Centrallås
Ekstraudstyr
- Fartpilot AP500
- Fjernbetjent bagerumsåbner
- Aluringe om urene i instrumentbrættet
- Vindafvisere fra ClimAir
Styling
- Tonede ruder i bagenden
- 14" alufælge til sommerbrug
- 14" stålfælge til vinter.
In-Car-Entertainment
- 2 ekstra bag- og diskanthøjtalere i hattehylden
- X-sound CD-radio, med USB-tilsslutning
Øvrige bemærkninger
2011-01-20, 220.000 km, Synet uden bemærkninger

2011-01-19, 220.000 km, begge bærearme i front skiftet + sporing

2011-01-14, 220.000 km, dumpet ved syn pga. defekt bærearmsbøsning på højre front

2011-01-13, 220.000 km: klargjort til syn: lygter + bremser justeret, nye hyleplader på bremseklodser, ny manchet til kaliberglidebøsning + en pære til parkeringslyset

2010-11-24, 217.000 km, ClimAir vindafvisere monteret på forruder

2010-10-15, 215.000 km, skiftet bremserør + slanger (i god tid inden syn til februar)

2010-08-30, 213.000 km, Motor renset med Bell Add servicerens 3 + olieskift Castrol Mangnatec 5w/40

2010-08-18, 212.000 km, begge bærearmsbøsninger skiftet (fjernede klonk lyde fra baghjulsophænget)

2010-07-11, 211.000 km, 14,3 km/l i snit på én tur til Normandiet og Schweiz, ok med 3 personer + bagage + A/C

2010-07-01, 203.000 km, bremsesko i begge sider skiftet

2010-06-11, 202.000 km, Aluringe omkring instrumenter + A/C renset

2010-05-24, 200.000 km, km status siger hvorfor denne dato er posted :-)

2010-05-01, 198.000 km, aircon blev genfyldt og tætnet med refill fra UK (er stadig tæt d. 2010-11-01)

2010-04-07, 196.000 km, fjernbetjening til centrallås fik et slag og døde, installerede Vision VAE 317-491 med bagagerumsåbner

2010-03-22, 195.000 km, skiftet til sommerdæk

2010-03-05, 194.000 km, fartpilot AP500 med CM35 betjeningsmodul installeret

2010-01-14, 190.000 km, skiftet bærekugler og forreste kødben

2010-01-14, 189.000 km , Motor skiftet (ny motor 109000 km), ved samme lejlighed ny tandrem, remstrammerhjul, vandpumpe, tændrør og koblingsudrykkerleje.

2009-11-06, 184.000 km, bagerstekødben skiftet, vinterdæk påsat

2009-10-06, 181.000 km, venstre håndbremsekabel skiftet

2009-06-28, 172.000 km, Nye bremseskiver og tromler, rust repareret i højre fordør og ved forrude

2009-04-20, 169.000 km, Nye bremsekalibre og hjulcylindre

2009-02-19, 166.000 km, Købt.

2009-02-19, 166.000 km, nysynet
Andre folks kommentarer

 Allan Bjelke Jensen, d. 28-01-10 kl. 08.47
   Ja uhørt tidligt af en toyota-motor :-( den var heller ikke helt færdig. Det vides ikke hvad der præcis var galt. Den havde en ubehagelig lyd fra cylinder 1 måske nede ved krumtappen. Lyden kom når den blev kørt varm, den lød som en symaskine i tomgang og den samme "tik tik" lyd kunne høres når man slap gassen dvs. hver gang man skiftede gear o.lign. Toyota sagde det var en defekt stempelring, min lokale mekaniker mente et krumtapleje. Prisen på Carinaen var efter det da jeg købte den, så har fået en velkørende og stadig økonomisk Carina :-) Ud over at tikkelyden er forsvundet, går den også ca. 15% længere på literen, den har markant bedre trækkraft - det mærkes i acceleration og på bakker! Så er sikker på den gamle motor var defekt. Jeg har den til at stå, så kan jeg (eller andre) lege med den hvis man vil fejlsøge :-) 
 Rene Godskesen, d. 27-01-10 kl. 23.46
   Det var rimeligt tidligt den gamle motor stod af? Hvad var der galt med den. 
  

      
Kommentarer kan slettes direkte på denne side, hvis du først logger ind i medlems-sektionen