Toyota Avensis Verso 2.0 D4D
Årgang: 2002 - 116HK / 280NM
Christian Sørensen, medlem 927
Vis profil
 
Motor
1CD-FTV
Undervogn
- Sænket H&R 30mm
- 17” sommer og 15" vinterhjul
Standardudstyr
- Elruder, alle døre
- Elspejle
- Aircon
- Justerbart rat
- Tågelygter
Ekstraudstyr
Styling
Sænket og tonede ruder
In-Car-Entertainment
Original 2-DIN
Øvrige bemærkninger
november 2010
Nu gad jeg heller ikke høre mere på Camryen, som gik godt men var begyndt at opføre sig som alder ;)

Bilen blev solgt og jeg prøver en gammel "drøm" af med at ville have en Alfa 156 som jeg syntes er en af de flotteste biler lavet. En 1,8 TS fra 2001, med læderkabine og pioneer navigation og i god stand

Versoen kører tøsen jo i ;)

september 2010
GTI'en blev solgt og jeg fandt hurtigt en Avensis Verso i Berlin som jeg har hentet med en kollega som selskab.

august 2010
med barn nr. 3 opstår helt nye behov for plads, så GTI'en er blevet solgt igen og jeg venter nu på at den rigtige bil - formentlig en Avensis Verso - dukker op til den rigtige pris.

Overvejer at hente en selv

august 2009
efter en ufed sommerferie tur sydpå som gik totalt i vasken, trængte jeg til at "afreagere" lidt og så faldt jeg tilfældigt på DBA over en Carina GTI fra 1992, tysk importeret og med hvid læderkabine som jeg blev nødt til at kigge nærmere på

.. og så havde vi hurtigt 3 biler stående. Der gik lige 1½ måneds tid før jeg havde fået synet den gamle konebil og sendt den videre i ejerrækken :-)


20. april 2008
SÅÅÅ blev knageriet elimineret, skulle bare hive møtrikker og bolte af stabilisatorstængerne, slå lidt med hammeren og samle igen, tadaaaa :-)

Den er efterhånden ved at være et ganske fornuftigt køb: Nummerplader, støddæmpere, stumper til udstødningen, et kødben og en masse krybefedt og WD40 er hvad der er brugt på den indtil videre :-) Tror endda jeg kan finde mig et par fælge og stadig holde bilen under 40k :-)

3. tankfuld = 9 km/l
fornuftigt :-)


15. april 2008
Hentede idag min nye - brugte - cykel. Første gang i 14 år jeg har min egen cykel. Med 1.500 meter til job kan jeg ikke forsvare at starte v6'eren op hver dag :-D

Den anden tankfuld blev tømt med bare 7,9 km/l


12. april 2008
Bilen er vasket og nye billeder er blevet taget, den ser helt hæderlig ud bortset fra bulen i bagklappen, rustpletten i forskærmen og den grimme ridse langs højre side.

Arbejder stadig på at få skilt krængingsstabilisatorer ad, så jeg kan få det knageri til at stoppe.


9-11. april 2008
ATBiler fik hurtigt tilsendt mine nye støddæmpere og den venstre fik jeg skiftet uden problemer. Da jeg skulle skifte den højre vred jeg gevindet ud af kødbenet :-( Så et par dages ventetid senere havde jeg fået fat i et kødben og fik skåret det gamle af og sat den højre dæmper på også :-)

Det knager desværre voldsomt bagfra stadigvæk, den er groet godt fast den undervogn :-(


6. april 2008
Har brændt den første tankfuld af og præsteret 9,48 km/l ... IMPONERENDE. Det har så også overvejende været motorvejskørsel +10% med fartpilot. Larmen fra potten er dog ulidelig og da jeg fik den op på 230 km/t begyndte den først at larme fra det utætte flexrør :-D

Svigerfar og hans bror kiggede forbi efter jeg havde været i Biltema og hente lidt rørstumper og et nyt flexrør. Efter jeg havde hevet hele udstødningen ned var det så bare igang med svejseværket og nu skal den potte nok holde nogen tid endnu :-)


1. april 2008
I går aftes satte jeg mig og begyndte at lede efter afløseren til T22'eren. Efter at have kigget efter fornuftige Carina E'ere i flere måneder og set et par stykker, kunne jeg nu slet ikke finde nogen :-( enten var standen for dårlig eller prisen for høj. Tilfældigt faldt jeg på dba.dk over en Camry 3.0 V6 til rigtig fin pris i forhold til f.eks. E'erne - i hvert fald blev jeg nysgerrig.

Fik fat i Teddy Svendsen som lovede at kigge på den for mig i forvejen dagen efter (idag) da sælger boede oppe ved ham. Selvfølgelig var jeg utålmodig, så endte med selv at køre derop også alligevel, med kontanter på hånden og sælger havde sørget for prøveplader.

Det var sgu et lidt ynkeligt syn, den Camry. Uvasket, utæt i potten, død i støddæmperne, ridset og bulet. Kunne dog alligevel ikke stå for den og fik slået en tilpas af prisen til at både sælger og jeg var tilfredse :-)


Tidligere biler:
1980 Ford Escort MKIII 1,6 (juni 1997 - september 1998)
1990 Toyota Corolla 1,3 XLI classic (september 1998 - oktober 1999)
1984 VW Golf 1,6 (G)TD (oktober 1999 - juni 2000)
1995 Toyota Corolla 1,3 XLI HB (juni 2000 - januar 2003)
1992 Toyota Carina E 2.0 GLI (januar 2003 - januar 2005)
2000 VW Polo 1,9 TDI Variant (oktober 2004 - marts 2005)
1993 Konebil Mitsubishi Galant 2.0 GLSI (april 2005 - august 2005)
1996 Konebil Skoda Felicia 1.3 (august 2005 - februar 2007)
2005 Toyota Avensis 2.0 D4D Wagon (marts 2005 - april 2007)
1993 Konebil Toyota Carina E 1.6 (februar 2007 - april 2007)
1998 Toyota Avensis 2.0 Sol (april 2007 - marts 2008)
1994 Konebil Toyota Carina E 1.6 (april 2007 - august 2009)
1992 Toyota Carina E 2.0 GTI (august 2009 - august 2010)
1993 Toyota Camry 3.0 V6 (marts 2008 - november 2010)

Nuværende biler:
2002 Konebil Toyota Avensis Verso 2.0 D4D (september 2009 - .....)
2001 Alfa Romeo 156 1.8 TS Berlina (november 2010 - .....)
Andre folks kommentarer

 Christian Zz24 Sørensen, d. 30-11-10 kl. 22.29
   neeeeeej, jooo .. Camryen beholdt jeg da 2½ år :) og GTI'en blev offer for barn nr 3 som vi ikke havde smidt i ovnen da vi købte bilen :) 
 Roberto Saldo, d. 30-11-10 kl. 02.45
   Du beholder dem sq ikke så længe :)  
 Christian Zz24 Sørensen, d. 25-03-08 kl. 22.45
   nu måtte jeg desværre slette mit profilbillede med T19'eren, T22'eren og T25'eren for at få plads til et billede af den seneste erhvervelse :-) 
 René Godskesen, d. 04-05-07 kl. 23.19
   Ikke nogen ilde vognpark! ;-) 
  

      
Kommentarer kan slettes direkte på denne side, hvis du først logger ind i medlems-sektionen