Standardudstyr
Historien om min Toyota MR2 2,0 US Turbo Targa:
Jeg har siden Jeg var 6 år og så den første MR2 tænkt at sådan én måtte Jeg simpelthen komme til at eje engang, det var jo så AW11'eren, men som tiden går kommer der jo opdaterede modeller og da nu SW20 modellerne var kommet på markedet så var den jo smartere, og især da Jeg fandt ud af at den fandtes som en Amerikansk Turbo Model blev Jeg meget meget mere opsat på den, så den skulle det være...
Jeg begyndte for over et år siden (Sommeren 2005) at kigge efter en SW20/22 både herhjemme og i Tyskland, det var jo svært at lige finde netop den helt "rigtige" for der findes jo trods alt ikke så mange af dem, ej heller i Tyskland. Men så fandt Jeg jo ud af at Jesper Sørensen ville sælge sin og Vi var da også blevet enige om det hele indtil den glatte vej desværre tog livet af den den 19-12-2005, det var jo meget trist. Men tak til Jesper Sørensen for mange gode informationer og råd ! Men man måtte jo komme op på hesten igen og lede videre i Tyskland.
Så den 01-03-2006 fandt Jeg en SW22'er på mobile.de til 8.900,- Euro og Jeg skrev ned til ham der ejede den, det gik udemærket og han sendte en kopi til mig af de relevante papiere på den, sådan kørte kommunikationen den næste måneds tid og Vi blev enige om at Jeg skulle komme ned og se på den den 06-04-2006, men hvad gør man så, for man tager jo næsten ikke helt ned til den Franske grænse for at købe noget skidt, så derfor allierede Jeg mig med Jens Andersen herinde fra, og han var jo guld værd at have med på sådan en tur, han er jo et omvandrende leksikon i Toyota'er :-) Så også en meget stor tak til ham for at tage med og sige god for den !
Så Jeg startede op tidligt onsdag morgen den 04-04-2006 og satte kursen over til Christiansfeld for at hente Jens, derefter mod Padborg grænsen hvor Jeg havde bestilt 5-dages Tyske prøveplader på forhånd hos Dania Truck til 1.250,- Og så gik det ellers ned igennem Tyskland og Vi ankom til vores Hotel nede i Lahr ved Friesenheim omkring klokken 20.30. Dagen efter kørte Vi over og så på bilen og efter nogle timers prøvekørsel og gennemgang sagde Jens god for den, så op på det beraukratiske Tyske motorkontor og afmelde den, og få sat mine plader på fra Grænsen, det Tyske motorkontor var en større omgang. Når men Vi fik klaret papierne og betalingen, og Jeg fandt jo nogle småting på bilen så Jeg fik prisen den på 8.400,- Euro så det var OK. Men Vi kom afsted dernede fra torsdag aften klokken 18.00 og så gik det ellers stille og roligt hjemad med 120-130 km/t. Vi var blevet enige om at holde Pitstop for hver 100 km eller hver anden tank for at kontrollere olie, vand med mere. Men den holdt da hele vejen hjem og Jeg var hjemme igen fredag den 07-04-2006 klokken 15.00 Det havde været en lang tur på 2 x 1196,8 km så der var man lidt brugt.
Men ellers så er det et fornuftigt køb Jeg har gjort, bilen har efter sigende aldrig kørt i regn eller i snevejr, og det kan ses, når man piller alle plast pladerne af i bunden på den, så er det næsten som at se op i en ny bil, ingen rust og ingen bolte der sidder fast - det er rart.
Det skulle være den eneste blå SW22'er i DK med original lak, kode 8H3.
Men hvad koster det så at købe og eje sådan en bil:
Ekstraudstyr
Øvrige bemærkninger
Indtil videre fint tilfreds, MR2'eren har været en drengedrøm siden Jeg var 6 år og så AW11'eren for første gang, men blev meget meget mere opsat på en Turbo Model SW22, da Jeg fandt ud af at den eksisterede, så derfor blev det den !