Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 500+
Torsdag 23-03-2017 kl. 12:40
    Vis profil  
Halløj

Jeg er netop blevet den næsten lykkelige ejer af en RAV4, II fra 2005. med 176.000 på klokken.

Efter den har fået den store tur med service, tandrem, baghjulslejer, gearkasse og kobling/svinghjul er der dukket lidt mere op.
Jeg har haft en tilsvarende bil for år tilbage, og syntes ikke at den "tikkede" så meget i tomgang og under accelration som denne her gør, samt turboen hyler i denne her.
Tomgangen ligger også lidt højt når den er varm, omkring 900 rpm.

Vedrørende tikkeriet, så er det vel dyser jeg skal kigge på først, men hvis det IKKE er det.. hvor skal jeg så kigge hen.
Turbo er vel bare en renoveret ombytter med et pakningssæt. og det er vel ikke raketvidenskab for at skifte den, med mindre bolte og møtrikker er blevet gensplejset til rust.

Den forhøjede tomgang, er vi ude i noget rens af EGR og EGR køler, eller luftmassemåler.... går ikke ud fra at det er de 2 SCV ventiler.

Så hvad siger oraklerne

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Torsdag 23-03-2017 kl. 20:40
Tjek lige at oliesien ikke er stoppet inden du gør mere ved tikken og turbo.

De kan nogle gange brænde flammeskiverne og til sode voldsomt hvis man kører få kilometer.

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 500+
Torsdag 23-03-2017 kl. 20:46
    Vis profil  
Ifm olieskift fik den en olierens... burde det ikke være nok... eller er det bare af med bundkarret

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 5
Fredag 24-03-2017 kl. 11:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Vores Landcruiser har/kan have samme problem med tilstoppet oliesi. På vores 3.0 D4-D kan du se oliesien gennem aftapningshullet. Måske kan du også det i din.

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Lørdag 25-03-2017 kl. 09:09
Af med bundkar og tjek den. Hvis den først er begyndt at danne hård koks i sien er en olierens ikke nødvendigvis nok. Rens sien manuelt eller ny si på.

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 50
Onsdag 29-03-2017 kl. 20:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Og nye flammeskiver, ellers sker det bare igen.

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 500+
Fredag 25-08-2017 kl. 21:23
    Vis profil  
Okay... så er det vist på tide at jeg kommer med en lille update: Jeg har fået smidt en renoveret turbo på, så nu kan jeg ikke lege politibil mere i den forbindelse blev bundkaret pillet af og oliesien renset... den var godt kokset til.
Det har hjulpet lidt på tikkeriet
MEN det hele skal jo ikke være guld og grønne skove jeg har et tilbagevende problem med at motorlampen lyser P0400 EGR, jeg har renset EGR ventilen 2 gange, og helt ærligt var den ikke beskidt, og den kan fint arbejde... Jeg har givet den en gang Bell-Ad D2 indsugningsrens lige efter intercooleren, men det er ikke blevet bedre af den grund.
Jeg lagde også mærke til at der ligesom dryppede en lille lille bitte smule olie ud af intercooleren da jeg havde slangen af om det skyldes at det er den gamle turbo der har sendt olie ind i intercooleren eller om det er den nyrenoveret der er utæt ved jeg ikke.... men det kan sku da ikke være en smule olie der giver mig EGR fejl... eller hvad?
Ligeledes har jeg bemærket at bilen ligesom hugger lidt ved acceleration, det minder lidt om overboost som jeg havde på min gamle Rav, men det skulle være mærkeligt med en ny turbo.... jeg tænker noget SCV ventiler der måske hænger... hvad siger i ?

God weekend her fra det polske

HAF

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 250
Fredag 25-08-2017 kl. 22:20
    Vis profil  
Jeg har en Corolla Verso, sandsynligvis med samme motor, jeg har også bøvlet med EGR problemer og manglende trækkraft, hakken ved acceleration, jeg hentede så en anden EGR ventil ved en hugger, rensede og monterede den, bilen har aldrig kørt så godt, jeg har altid skullet op på 17 - 1800 omdr. før den ville trække, nu kommer den fra 1200 omdr. i 4 gear, og så er der ingen hylen fra turboen mere, så jeg har en ide om at EGR ventilen var utæt, eller stod lidt åben hele tiden.
jeg ville prøve at finde en anden EGR ventil og skifte den.

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 5
Fredag 25-08-2017 kl. 23:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Min Corolla Verso var også helt stoppet til i EGR- ventilen og der var slet ingen trækkraft ved lave omdrejninger. Men en rensning fiksede det. Min var en D-CAT

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 500+
Lørdag 26-08-2017 kl. 15:49
    Vis profil  
okay... skift af EGR bliver så step 1.... nu rengøring ikke har kunne klare det... ved sku ikke om jeg vil finde en brugt, eller en ny Denso.. det skal jeg lige tænke lidt over

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 500+
Mandag 18-09-2017 kl. 20:28
    Vis profil  
UPDATE: 18/9-2017
Så kom der en ny EGR ventil på.... har lige kørt en tur på 40-45 km og motor lampen er ikke tændt endnu, MEN der er registreret en "pending error" P0400 EGR... så nu må jeg se om lampen tænder.
Tikkeriet er ikke blevet bedre, så jeg overvejer en omgang Liqui Moly Jet Clean Tronic til rens af brændstofsystemet... hvis det så ikke hjælper er det vel en gang flammeskiver som det næste træk, samt en kontrol af ventilspillerummet.

Hvad siger i kloge hoveder til den plan... er sku ved at være løbet tør for ideer

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Mandag 18-09-2017 kl. 21:46
Hvis sien var tilstoppet bør du skifte de flammeskiver nu

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 500+
Mandag 18-09-2017 kl. 22:27
    Vis profil  
Den var godt kokset til... Det er ikke min jeg linker til, da jeg ikke fik taget billeder, MEN den lignede denne her: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/billeder/tilstoppet-oliesi/58397



Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 500+
Lørdag 28-10-2017 kl. 14:00
    Vis profil  
UPDATE 28/10-17
Flammeskiver er nu skiftet, ventilspillerum kontrolleret og det har hjulpet på tikkeriet.. næste skridt er en liqui moly kur
MEN den forbandede EGR ventil laver stadig ballade... Mekanikken har været det hele igennem.. Kontrolleret ledninger og stik.. Han mente at fejlen var løst, men kunne dog ikke med 100% sikkerhed sige hvor fejlen lå.. Jeg har så lige været ude og trille en lille tur... Og P0400 igen..
Hvor i helvede skal jeg nu lede efter fejlen

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 500+
Lørdag 11-11-2017 kl. 21:19
    Vis profil  
UPDATE 11/11-2017
Nå.. det er vist på tide med lidt nyt i sagaen om min fine køremaskine.
Det lader til at EGR P0400 er løst, og min stakkels mekaniker vil ikke se min gamle spand mere, da han ikke har mere hår på hovedet.
Inden han kom i mål har han haft en Rav4 magen til min stående ved siden af... og byttet stumper for at finde fejlen... komplet indsugningsside... hjalp ikke.. komplet udstødningsside.... hjalp ikke.... ECU... hjalp ikke... Men om han så fik lidt luft til hovedet, eller hjernen blev kølet ned, nu han haved revet al håret af, ved jeg ikke.
MEN det viste sig at det var gennemgangen i topstykket fra EGR ventilen til indsugningsmanifolden der var mere eller mindre lukket... det er i hvert fald hvad den gode mand siger.
Jeg har lige hentet lortet, og kørt en lille tur på 360 km, og der er ingen fejl lageret i ECUen, og den er noget mere villig til at lave noget ved lave RPM.
MEN nu gror træerne ikke ind i himlen er der nogen der engang har proklameret... når jeg giver den en over nakken, eller presser den i 5 gear, er det ligesom den overbooster lidt... tror bare ikke det kan være turboen, da den kun har kørt 3000 km.... SVC måske??? hvad tror I

Anyway... god weekend.. og meget mere happy driving til mig
Jes

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 100
Mandag 12-11-2017 kl. 13:06
    Vis profil  
Lyder rigtigt med p0400 fejlen, koden bliver genereret i ecu’en når gennemstrømmen på MAF ikke bliver det forventet af ecu mappen i forhold til er ventilens åbning og ventilen kan jo åbne hvad den vil, hvis der ikke kan komme noget igennem😊
Du kan sagtens have overbost på en ny turbo, trykket passer jo kun i forhold til et nyt, ikke sodet udstødnings system som en grund indstilling, så med mindre du vil købe en ny katalysator til den, ville jeg justere trykket, kræver dog du sættet et manuel manometer på når du gør det.
1-2-7-4 og hest

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 500+
Mandag 13-11-2017 kl. 23:28
    Vis profil  
Hmmm ja det lyder fornuftig... men mener du den katalysator der sidder lige efter turboen, eller den nede under bilen.
Og er der ikke nogen mulighed for at rense katalysatoren, eller blæse den igennem.. for jeg har absolut ingen erfaring med justering af tryk, eller for den sags skyld værktøjet

Rav4 II 2.0 D4D tikker og turbo hyler



Forum rating: Top 250
Tirsdag 14-11-2017 kl. 22:31
    Vis profil  Vis bilprofil
Hmm er en 2AD 136hk også plaget af dette? ( har fundet en del sod i EGR og øvrige indsugningssystem... den tikker også lidt nemlig :)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg