Sv: ET-mål og fælg/dækmontering af John Andrews ja, det kan jeg se.. men fjerner vi alle mærkerne.. har vi stadig alle modellerne.. Kender du skærmkasserne på for og bag på alle toyotamodeller ?.. Når du engang om 4 år er færdig med at researche det, så har vi de variable, som alle sammen har indflydelse på hinanden.. Med mindre man gør det i et avanceret regneark - til hver model (for og bag) kan det ikke laves komplet.
Du siger, der kun er 3 variable.. ET, dæk, fælg.. Jeg har lige pointeret 2 andre.. hjulkasser for/bag..
Whatever.. vi siger du skal have en fælg på et sted, hvor du allerede kender skærmkasserne..
Hvis afstanden til både skærmkanterne og fjederben kendes kan man stille en ulighed op, som fx -40>ET>+37
Dette gælder så kun ved ÈT dæk.. hvem siger at kanten på dækket er lodret ?.. man har måske bobbel på.. Dvs uligheden kun gælder ved en max dækbredde, og ET nummeret bliver en variabel der er afhængig af en anden variabel.. Dvs der skal stilles 2 uligheder op bare for det alene.. Så kommer hæjden af dækket.. hvem siger alle kører på et 40 dæk ?.. nogen kører måske på 55.. nogen på 30.. Det bliver så til en variabel, som skal indregnes på den ulighed, som i forvejen har nok at se til..
Kan du nu se, hvad jeg mener ?..
Det er i princippet også ligegyldigt om folk kan se det.. Hvis René vil lave et forsøg på en liste, så lad ham dog.. Hans liste kommer måske i bedste fald til dække over et en 25% fraktil. Nu ved jeg ikke om du ved, hvad det betyder, men jeg kan sige dig, at det er rimelig unøjagtigt.. Dvs.. listen kommer til at være noget generelt, hvor der ikke er rigtig nytte af informationen alligevel, da man aldrig er interesseret i en fælg, som ligger langt fra grænsen / langt fra skærmkanten - uden at skrabe på.