Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: BOV - spørgsmål om..... af Nicky L
http://www.jumptronix.com/2g_go_faster/Stages/details/BlowOffValve.htm en BOV/ABV lukker det overskydende tryk ud, som er mellem turboen, og gasspjældet, da det tryk ellers vil bremse turboen. når trykket bliver lukket ud, får turboen hvad man kan kalde "friløb" så den ikke får noget modstand. når gasspjældet blivet lukket, dannes der vacuum i manifoldet, der skal gå en slange derfra over til oversiden af stemplet på BOV'en, så vacuumet vil prøve at løfte stemplet/membranen, trykket fra indersiden, vil også forsøge at åbne stemplet, udermere er der en fjeder som prøver at lukke stemplet. når gasspjældet er åbent, og det er tryk på turboen, vil der også være tryk i manifoldet, og derfor også på begge sider af stemplet i BOV'en, stemplet, derfor er fjederen der. ellers ville stemplet være "vægtløst". man kan få nogle BOV's med justerbar fjeder, der gør man fordi biler med luftmængdemåler kan finde få at "skyde" når man lukker luften ud i det fri. motorstyringen, har målt luften, og når den så lige pluslig forsvinder, skyder den. det kan man justere sig fra ved at stramme fjederen. til en vis grad selvfølgelig.
det er ikke reklame, blot en oplysning
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet