Sv: Hvilken gul pladebil ?? af Martin Knudsen Da de fik bilen ind i bytte var toppakningen gået.
1: De skiftede toppakning og topstykke.
2: Da den var samlet kunne den ikke koble ind/ud. Ny kobling.
3: Da de havde skiftet koblingen, viste det sig at gearkassen var defelt og skulle renoveres.
Så alt ialt med arbejdsløn, stumper og moms, lød regningen på ca. 27000kr.
Da jeg så købte den, fik jeg lakeret begge kofangere plus den forreste blev skiftet pga. en revne. Den fik et sæt nye tågelygter, bundmåtter, gløderør og et par andre ting.
Den regning lød på ca. 12500kr.
Efter en uges tid begyndte den at støje fra gearkassen, og den blev udskiftet til en ny. Dette løste desværre ikke problemet og fejlen viste sig at være et defekt leje ved venstre trækaksel plus forrøret ned fra turboen der var revnet. Disse to ting gav så mange vibrationer og støj, så 3 mekanikere inklusiv mig selv, var overbevist om at lejet ved højgearsakslen var defekt. Det var heller ikke skiftet ved renovering af gearkasse.
Men heldigvis var den fejlfri da jeg solgte den tilbage til Toyota AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22