Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Intercooler - effekt? af Jan-Børre Olsen
Ved montering av IC så må man tenke på hvor trykkslangen til actuatoren er koblet inn på røret fra turboen. På Toyota D-4D motorer flest så er den montert rett ved selve aktuatoren. Monterer man da IC uten å flytte actuatorslangen til etter IC'en så vil aktuatoren(mao wastegaten) "tro" at turbotrykket er større enn den egentlig er siden mottrykket er større pga IC'en. Monterer man derimot actuatorslangen til etter ICen vil actuatoren kompensere for trykkfallet i IC'en slik at man har samme turbotrykk som før men kaldere luft. Uten å øke turbotrykk/dieselmengde vil man nå vanligvis ikke oppleve nevneverdig effektøkning men derimot økt dreiemoment og særlig ved økt motorbelastning. Den store effektøkningen med IC kommer først når turbotrykket økes opp mot 1 bar og dieselmengden økes deretter samt større eksos.
Smaug
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet