Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Turbotøven af peter
Jeg synes din beskrivelse af turbo tøven lyder meget rigtig. Det er nok desværre et kendetegn på de nye moderne dieselmotorer og Toyota's er ikke de eneste med disse "kendetegn". Jeg har prøvet en VW Passat, som opførte sig på nøjaftig samme måde. Når omdrejningstallet kom lidt op - kom trækkaften "eksplosionsagtig". Så vidt jeg kan se det, er der 2 metoder til at undgå denne tøven. 1. Sørg for at omdrejningstallet er over 2200 evt. via en nedgearing, når du vil accelerere kraftigt. Eller metode 2 - kig moderat gas indtil omdrejningstallet når 2200 og giv derefer endnu mere gas. Motoren får her lidt tid til at tage gassen. Mht til gearkasse støj har jeg endnu ikke oplevet en bil, som ikke hyler i første gear og bakgearet. Uanset mærke. Det er normalt. Jeg har selv haft en fabriksny VW, hvor gearkassen blev skiftet på garantien. Det er en helt anden slags problemer, du vil opleve når en gearkasse står af. Her "skar" gearkassen tænder, når man skiftede gear og i tomgang lyd gearkassen som en "vinkelsliber". Denne lyd kunne høres på meget lang afstand af bilen.
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet