Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer af Thomas Rod Hejsa herinde.
Jeg har endelig solgt min toyota starlet ep70 1,3, min lille cola dåse.. hehe, jeg skulle bruge lidt større bagagerum og et træk og det sidder så på min nye bil.
Jeg har anskaffet mig en gammel toyota corolla dx club prestige, 1,3 12v fra 1987 og jeg har lavet rigtig meget på den. Det er meningen at den skal holde 2-4 år og det skulle også være muligt, hvis jeg kan få løst mit lille problem.
MIN KARBURATOR DRILLER ENORMT MEGET.....
Det er specielt når den er kold, der simpelthen lige som om chokeren ikke eksistere eller ikke virker (det skulle være med automatisk choker)..
Som om det ikke skulle være nok, så nok bølger den også, når den står i tom gang, den køre simpelthen op og ned 100 omdr/min hele siden. Den har også problemer med at tage gassen, når man har holdt stille ved et kryds. Den skal simpelthen have speederen i bund og så kan give det et lille ryk og så køre den afsted.
Jeg er lidt på bare bund, tænding er blevet stillet (den stod 5 grader forkert, men det har ikke gjort nogen mærkebar forskel) og co2'en blev tjekket, den så meget fin ud... for dem der kender til co-måler og dataen kan jeg fortælle at HC'en stod underligt højt.
Fordi HC'en stod så højt er alt blevet gået igennem alligevel, hele vakum system, udstødningssystem, begge manifolder og luftfilter skiftet og ingen fejl eller mislyde at finde.
Er der nogen der har haft lignende problemer og kender en løsning?
Min tidligere starlet var der også udstyret med en 1,3 2E motor, den kørte bare som en drøm, men det var med manuel choker, men det virkede bare!
Er der nogen der har kendskab til om man kan skifte karburatoren på min rolla til en med manuel choker og om der kraver mere end karburatoren, altså om manifolden passer sammen med den manuelle karburator..
Jeg vil helst have lyst problemet med den orginale karburator med automatisk choker.... Det andet er bare en anden løsningsforslag fra min side.
Jeg håber der nogen der kan hjælpe...