Hjælp til megasquirt af Casper Mogensen Hej
Selvom dette ikke er til et spørgsmål om en toyota, så håber jeg, at nogen kan hjælpe
Jeg er med i et projekt, hvor vi bygger en racerbil Og til denne fine bil bruger vi megasquirt.
Motoren vi bruger er en Honda CBR 600 RR med eftermonteret rotrex kompressor. Og vi har lidt problemer med at få megasquirten til at arbejde rigtig godt sammen med denne motor.
Vi døjer med at den skyder helt vildt, når den skal tage gas, og for at få den til at tage fuld gas, skal gassen trædes lige så stille i bund, og så kommer den måske.... Sagt på en anden måde, man skal fange den helt rigtigt, for at den reagerer, som den skal.. Når den laver nummeret her, så skal man stoppe hurtigt lærte vi idag, da den ellers begynder at tænde i udstødningen, og der kommer ild forkerte steder!
I lave omdrejninger, lyder det meget som om, at den går på 3 cyl, nogen gange.
Og nu en lille tvist på det hele.. Når vi skifter kørerer, og dermed lader bilen stå slukket lidt tid, så kører den 95% rigtigt. Man kan hamre til speederen, og så tager fanden ved dyret, men kun i en begrænset periode, og så begynder den at gå mystisk igen.
Dette har vi konkluderet, at det er fordi vores megasquirt er sat forkert op, at den gør dette, da det virker som om, at megasquirten smider for meget brændstof ind, eller laver ged i tændingen...
Vi er relativt nye i megasquirt, dog har vi ret godt styr, dog ikke mig, på, hvor og hvorledes tingene skal ændre i megatune og vores map pt er lavet af RH motorsport, som dog ikke kunne lave noget helt godt, da vi døjede med udsættere, som nu er fixet
For de interesserede, så er det en Formel SAE racer, og der kan ses bonus info på http://www.unicorn.aau.dk
Er der nogen, som kunne have en lille ide om, hvor vi skal sætte ind, for at rette dette problem?
På forhånd tak Led mig ikke ind i fristelse, jeg kan sagtens selv finde vej!