Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: 4AFE spørgsmål af Martin Knudsen
Nu spørger jeg nok Noob agtigt, men en generator æder vel ikke flere kræfter af at den er belastet? Det er jo i bund og grund bare en el-motor der bliver drevet og derved inducerer en spænding som bliver ensrettet og videreført til accumulatoren. Uanset om der er forbrug, bliver generatoren snurret rundt, strømmen "får bare ikke lov" til at løbe til accumulator... Hvis min teori er korrekt, vil en "elektrisk turbo" ikke tage heste da generatoren alligevel snurrer rundt og ikke belaster motoren mere end normalt. Der er jo ingen fysisk forbindelse mellem generatorens (el-motorens) rotor og stator der kan give en større fysisk belastning på benzinmotoren. Spørgsmålet vil nærmere være om generator og accumulator er store nok til at levere den strøm som den "elektriske turbo" forlanger. For der kan helt sikkert sagtens fremstilles en kompressor der kan levere en masse tryk, og samtidig køre på 12V. Spørgsmålet er hvor mange amp. den skal bruge...
Mvh Knudsen
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet