Min egen opbygning af 4AGE silvertop for-help-page af Kim Kindvig Jørgensen Motoren er ikke startet endu, men de følgende dele har jeg købt i england og USA, da min personlige holdning til at købe stumper herhjemme, er lig røvpuleri - de griner så snart man træder ud af døren ret og sagt. målet med motoren er blevet 200 heste uden lattergas og 250 med, men nu må vi se.
Standard Rolla GlassBack GTi-twinner 4AGE med silvertop 124HK standard, modificeret med følgende:
Topstykket og svinghjul af, sendt til Næstved Cylle-service, afdrejet, planet og portet så meget som muligt. Han har gjort til nye stempelringe, løftere, monteret de nye knaster, monterede derefter tandrem og takthjul. Derefter justeret takthjul for mig da det skulle være et helvede, uden viden og værktøj til netop det.
Stumperne:
Kent-Cams 306 graders knastaksler.
Piper Cams justerbare takthjul.
OBX 4-2-1 bananskrald 2".
derfra komplet one-twopipe 2" udstødning svejst til OBX'et.
2 X 2 komplet 42mm Omex spjældhuse med tragte (boobm)
Omex stand-alone styresystem til spjæld'ne og diskette med fuel-map, styreboks, og div. kabler, AKA turn-the-key-kit-all-in-one.
4 stk. Green 50mm luftfiltrer
:ws)NOS wet-system, lattergas/benzin-indsprøjtning med 50HK dysser
ACT 199lbs kobling.
B&M shortshift dertil.
KAAZ Limited Slip differensiale-spær - for en god brænder's skyld.
:-dnSænkning foran, ca. 2cm. med en vinkelsliber, som prikken over perfomance... kører uden kørekort så rolla SKAL være diskret.
Har hørt at NETOP 4AGE har problem med stempel 4 da det vil slibe hul i siden af blokken, ved for mange omd. på længere sigt. Derfor skal omd.begrændseren helst bibeholdes, medmindre man ikke bygger den til at holde, som TOYOTA jo ellers er kendt for at gøre...:love)
det er en selvfølge IKKE at spare nogle steder, ved tuning op imod dette (ja et skud i tågen for at forklare), tandrem, tændrør, vrem, tændrørskabler ALLE småting skal skiftes, bare dem mindste tvivl om det er iorden - UD MED PISSET! andet kan få konsekvenser i mange tilfælde og hvem gider være en sjusker. Enten VIL man ellers kan man spille smart med lille-brian-KN-kit på tanken (klap-ham-et-par-håndmadder-fra-mig-stil)
Kittet her - kun til motoren har kostet op imod de 45-50kilo, så ja som ALLE ved kan man ikke tune ordenligt uden det koster en kasse pilsner - eller 3... PRIS OG KVALITET/OMFANG FØLGES AD!
Omex-indsugningskittet kostede alene op imod 19000 kroner med fragt. og kan købes her: http://www.bodykitsonline.co.uk/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=10_11158_66_843&products_id=626
men held og lykke til... ønsket af den 23 årige Rønnede-tilhænger:p made by -meeeee-