Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: toyota yaris 2003 d4-d ingen varm luft i kabinen af Allan Bjelke Jensen
Er det ikke en sandhed med modifikationer?? ud fra nedenstående kan man bruge blå (ethylenglykol-holdigt) hvis blot den skiftes efter foreskrifterne (hvert 2. år). "...Mange forestiller sig at kølervæske hindrer korrosion i motoren, især ved motorer med støbejernsblok og aluminium topstykke. Men blandingen af ethylenglykol og vand danner tværtimod en syre, der omdanner motorens forskellige metaller til et galvanisk element, hvor ALU-delene tæres bort på ingen tid. Derfor er kølervæsken tilsat en række stoffer der holder væsken basisk, hvilket vil sige at surhedsgraden i vandet holdes syre neutral med en pH værdi på pH 8,4 og hindrer tæring. Disse stoffer er for eksempel: Boraks, natriumbenzoat, natriumsilikat og natriumhydroxyd. Blandingens effekt varer ikke evigt, og det er en misforstået opfattelse, at hvis man kontrollerer kølervæskens evne til at modstå frostgrader, så er den i orden. Det er ikke ethylenglycolen der nedbrydes, men tværtimod de tilsætningsstoffer der skal modvirke korrosion. DERFOR ER DET VIGTIGT AT KØLERVÆSKEN UDSKIFTES HVERT 2. ÅR. "
Nu med 2 x Carina E 1,8 GLX
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet