Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk af Thomas B. Andersen(AKA Bogie)
hey Jesper... som jeg skrev på BG : well... min "kammi" som så er min bror er mekaniker og har prøvet at samle en motor før... *G*.. når det så er sagt....så drejede oliespildet sig om at vi havde glemt at give flydende pakning (som toyoyta foreskriver) nogle enkelte steder... så oliespildet var minimalt og absolut ikke noget at være nervøs over... men bevares..det var der og skulle se'følig laves.... da den blev startet op første gang efter rep. var det med den motorstyring jeg købte bilen med... og taget i betragtning at den smeltede 2 stempler med den Config. var det jo nærliggende at tro at Piggy bagen var problemet... derfor blev der, i samråd med René monteret MegaSquirt...AF René!... han ville ikke begynde at finjustere før den havde nogle kilometer på bagen samt fået lavet det oliespild... Han programmere den så med for fed blanding og begrænset i ladetrykket til max 0.5 bar... ifølge ham selv kunne jeg nu køre i bieln som jeg havde lyst da han havde programmeret den med livrem OG seler... bevares... jeg skal ikke gøre mig mere hellig end jeg er... bilen er da blevet kørt... og den er da også blevet presset efter den havde rundet de første 2-3000 kilometer.... men at tro jeg som den voksne mand jeg er sætter en hovedrenovering til X antal tusinde kroner over styr for at kunne krudte den max af, er jo helt ude i hampen... alt på bilen er købt, monteret, spændt til efter anvisninger fra René... så at det er fordi den er samlet forkert tvivler jeg temmeligt kraftigt på... cylinderene er selvfølgelig blevet målt ud på kryds og tværs.. og nej... cylindermanden har ikke boret den forkert... *GG*.. og selvom han havde smadre det ikke Bla. stempler og turbo som billederne tydeligt viser!!... så jo... aben ligger i Jylland... hvem af dem der vil tage ansvaret må de sq selvom... jeg vil bare gerne ha min bil ud at køre igen!!... Mvh Thomas ---------------------------- tja ... hvorfor dit og hvorfor dat.. *GG*.. fordi jeg på daværende tidspunkt ikke havde andre muligheder end at prøve at starte dyret op som den var... planen var nu hele vejen igennem at der skulle en anden motorstyring på... men René ville gerne have den til at trille nogle kilometer inden han monterede MS... at det så viste sig at den slet ikke kunne køre med den gamle opsætning gjorde bare at den røg på et fejeblad og blev sendt til Jylland for at få monteret den famøse motorstyring... hvem stillede tændingen forkert?... tja... ifølge René var det Michael der "glemte" at grund-justere efter montering af knasterne og at tændingen stod 15-20 grader forkert da han modtog den fra Michael... At han så efterfølgende vælger at justere videre og køre ind med 1.3-1.4 bar siger jo lidt om hvor meget de forsøger at vaske hinandens hænder... det er MIN mening ihvertfald... håber stadig René kommer ud af busken og giver sin mening til kende...
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet