Sv: eftertænder? af HP Lund Pedersen Hvis jeg var dig, ville jeg få den stillet i karburatoren og få tjekket vakuumdåsen til tændingsforstilling. De har det med at gå, når de bliver gamle. Desuden kan det hjælpe med en "omskæring" af karburatoren. Jeg kan desværre ikke selv finde ud af det og derved heller ikke forklare, hvad man specifikt skal gøre, men i den afdeling, jeg tidligere arbejdede i, er der en pladesmed, der er gammel mekaniker og han kan nogle tricks med de karburatorer. Det er noget med, at han fjerner 2-3 vakuumslanger og på modellen med 2 vakuumdåser ved karburatoren, fjerner han vist den ene. Det skulle være noget med, at de faktisk drukner sig selv en lille smule originalt og derved bevirker, at f.eks rundt i rundkørsler kan hoppe lidt og sådan. Han gjorde det på den EE80'er, jeg havde og den kørte glimragende bagefter. Ingen startproblemer eller noget. Men husk lige at holde speederen i bund, når du starter de 2E-motorer. Det starter de bedst ved...