Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Dieselpriser af Jacob Kristiansen
Marc: Det var såmænd ikke dig jeg mente med de "kreative" løsninger. Mine tanker gik mere i retning af dem, der kører rundt i en stor 4x4 hvor taget er hævet 10 cm, så man kan kalde det en "camper". Så det var ikke for at træde dig over tæerne, mere blot for at give min mening til kende og deltage i debatten. Anyway så er afgiftssystemet netop indrettet med den tanke at dieseldrift straffes økonomisk hårdere fordi diesel, trods et lavere CO2-udslip, udleder så mange skadelige sodpartikler, at estimeret 100 mennesker dør hvert år alene i København på grund af dette. Det var med det i baghovedet at jeg hellere vil køre en benziner. CO2 er trods alt et bedre onde... Men fair nok, misundelsesafgiften har ikke noget med dette at gøre direkte. Alligevel er der sammenhæng, idet de fleste gulpladebiler traditionelt har været dieselbiler. Argumentet med partikelfiltre holder desværre heller ikke. Jeg læste for nyligt, at kun ca. 30% af nye persondieselbiler har partikelfilter. For erhvervsbilers vedkommende vil jeg tro at dette tal er lavere (har ingen dokumentation). Dieselbiler forurener altså stadig mere på den korte bane end benzinere (hvis vi ser bort fra global klimapåvirkning) og dette er grunden til afgiftssystemets opbygning. Og ikke priserne på hhv. benz og diesel.
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet