Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Yaris 2006 D4D 90hk af Mark Christensen
Vil lige indskyde mit syn på sagen (som den ingeniør jeg er ) VWs TSI motorer med både turbo og kompressor fungerer forenklet sagt, ved at kompressoren virker ved små omdrejninger og turboen ved højere. Det er måske også liiiige en smule ved siden af at sige, at de derfor ikke holder til +300k. Men at sige de kræver væsentlig mere (dyr) vedligehold, det kan jeg ikke forestille mig andet. Og jo, stort set alle dieselmotorer kommer med en eller anden trykladning (tvungen indsugning). Og i teknikkens natur, så vil alle små motorer lide voldsomt under motorvejskørsel. Deres korte slaglængde er virkelig deres akilleshæl. Læg hertil at små biler ofte også har lav gearing, så ryger økonomien virkelig. Af selv samme årsag kan man finde store gamle amerikanerslæder der klarer 11-12km/l på motorvejen.
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet