Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Intercooler 4agze..? af Nicky L
højere IAT= mindre effekt, kold luft "fylder" mindre end varm luft, så når du skal "udvidde" den gas som er i forbrændingskammeret ved at antænde det, nytter det ikke noget der er "udviddet" til 70 grader, lad os lege at forbrændings temeraturen er 700 grader, og din IAT i manifoldet er 70 grader, så udviger du kun med 10*temperatur, er din IAT derimod 7 grader, udviger du med 100*temperatur. du skal regne med at du også bruger din IAT til at køle motoren med, du mister enorm megef effekt ved bare at hævetemperaturen bare 10 grader. der er stadig tvivl om hvorvidt det er bedre bare at pille IC helt af på disse ombyggede biler, hvis du kører uden scoop. laver et rør der går direkte fra kompresser til manifold, så høver du også trykket, da der ikke er noget tab gennem IC. til gengæld bliver sådan en kompresser meget varm, og skal køre med meget flow for ikke at blive varm, og derved hæve din IAT yderligere. mit råd er. få flyttet den IC, eller få den byttet om til en vand-til-luft, som sidder på 3S-GTE. hvis du ikke magter det, så skal der mindst et scoop på som sørger for et gevaldig godt flow. og husk at luften ikke kommer ind gennem scoopet, men ud
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet