Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Omdrejningstæller på corolla E10 af HP Lund Pedersen
Jeg vil gerne lige knytte en kommentar : Hvis du har en 1.3'er og du ikke går efter at skifte urskiver, kan du også "nøjes" med det speedometer, der hedder E44 ('92-'95). Forskellen på E44 og E46 speedo'erne er, at E44'eren kun går til 220 km/t, hvorimod E46'eren går til 240 km/t. Endvidere ved jeg, at der findes nogle E46'er speedometre fra '95 og frem, der har sorte skiver og som IKKE passer direkte over i en ikke-faceliftet E10 1.3'er. Jeg monterede E44'eren på min egen 1.3'er ikke-faceliftet og det var plug-and-play. Da jeg monterede E46'eren på en kammerat's tidligere 1.3'er, byttede jeg rundt på 7 ledninger (har desværre ikke diagrammet mere). Hvad angår det speedometer med grå-hvide urskiver, så har jeg ladet mig fortælle af en tidligere arbejdskollega (Toyota-mek'er i MANGE år), at hvis man monterer det slags speedo i en ældre model, så passer tankmåleren ikke. Der skulle åbenbart være forskel på spændingen fra tankmåleren eller i speedo-huset. Om det passer og/eller om det kan rettes ved at flytte nålen, det ved jeg ikke. Grunden til, jeg nævner det med at skifte urskiver er, at det er væsentlig nemmere at finde andre typer urskiver til et 240 km/t speedo. Men go' vind herfra med ombytningen...
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet