Sv: motor valg af John Andrews Jeg har købt 2 rear cut fra gadbjerg.
1 var 100% ok.
1 var med skudt kobling og omdr problemer.
Man kan ikke vide, om det er iorden, når man køber det, og Egon siger jo selv, at man bør skifte sliddele som kobling og vandpumpe osv, når motoren alligevel skal pilles ud.
Jeg fik sidst den motor, som fejler et par ting, men jeg har ikke noget dårligt at sige. Jeg har tit snakket med Egon om tingene, og han er altid villig til at hjælpe over telefonen, hvis man går i stå med sit projekt.
Jeg fejlfinder stadig på min aw11, men den motor, som sad i mit sidste rearcut var der nogle stumper, som mangler fra. Jeg tror den har kørt med noget aftermarket styring, men det må man tage med.
Det jeg kan sige er, at køber du et 4agze rearcut fra en 88-89 SC aw11, kan du lave din bil rimelig hurtig, og stadig holde den lovlig. Det er en god ting. Men husk lige på, hvis din bil er med CAT, har den kun 112hk, og det vil koste 14000 at få den godkendt pga 20% reglen.
Har du derimod en 124hk motor, koster det ikke afgift, og den kan synes med 4agze, hvis du beholder cat i udstødningen, og kører med standard remhjul.
Det skal dog lige siges, at jeg engang havde et par aw11 med den motor og stort remhjul og alt det der, og synsmanden opdagede ikke noget nogen af de 3 gange jeg var til syn.. Du skal nok bare lade ham gøre sit arb, mens du holder kæft med at din motor har for mange hk =) Men det finder du selv ud af.
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)