Sv: Gul lampe for tændingsbanken af John Andrews Ja, din bil kan være indstillet til at forbrænde benzin med en lavere oktan. Det er ganske muligt. Men jeg referede til ham, som lavede posten her, som skrev, han havde problemer med bankeføleren eller lyset i instrumentbordet eller hvad nu fejlen er.
Jeg sagde det kunne sikkert fjernes ved at tanke bedre benzin, da knock /banke opstår ved forkert forbrænding, som jeg kaldte detonation, men så var det jo Jens K begynde.. og gik den helt af sporet..
Forresten har har de heller ikke lavere oktan i USA.. Det skrev jeg også i den forrige post. De har en anden beregningsform, hvor deres premium hedder 93 - som svarer til vores 98.
Her et svar fra et andet forum:
ron is what the rest of the world uses. In the US we use (R+M)/2 which would make 91 RON 87 (R+M)/2.
Dvs. vores okt 92 er tæt på deres oct87, når den regnes rigtigt ud.
Og, ja. jeg er enig i, at har man en udsel lille spand af en bil, kan man lige så godt købe den billigeste benzin, men hvis bankeføleren lyser, vil jeg foreslå, at man tanker en ordentlig spand V-power på, så man kan se, hvad der sker.. Der ligger jo altid en 10 liter eller noget i tanken, når den fyldes op, så man vil jo blande sin V-power op med crap benzin, og måske øge det samlede oktantal i tanken efter påfyldning til 96okt.
Hvis lampen så holder op med at lyse, ved man, den er ved at være gal et eller andet sted.
Hvis man til gengæld bare lytter til sin idiot mekaniker, som siger, at sådan gør mange.. så er man fanme da også selv ude om det.. Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)