Sv: Forebyggelse af problemer med Dieselbiler af L. Bach ligger lige en sidste lille en for at fluekneppe, så er edu enheden "bygget sammen" med ecu'en, hvilket i virkeligheden så gør motorstyringen som vi taler om til en ECM tror de fleste ved hvad der bliver snakket om uden en frygtelig masse forkortelser
regenrering af filteret handler om at hæve temperaturen i den fra de 4-5 grader til 7-800 grader for at brænde sod af, helt præcis hvilke forhold og kørselsmønster der er prog. i motorstyringen for at det kan lade sig gøre på egen hånd, er jo ikke helt så lige til og gennemskue, ved bare at forholdene bliver overholdt for sjælendt, og at det til tider må tvangsstyres.
Der blev lavet tidligere, motorstyrings opdateringer for at undgå kode P0400, egr fejl.
De by taxa og andre by kørsels biler vi har kørende kan sode voldsomt i indsugningen og kan helt lukke det 5x5 cm hul fra egr ventilen i sod...og når det sker er der ikke meget træk i de biler jeg har prøvet, mange af dem er det nødvendigt og skrue indsugningen af for at rense..Til det system ved jeg at motorstyringen med den nye opdatering er progameret til at kunne klare ca 1mm sod belægning i indsugningen, før flowet bliver for dåligt..
når det er sagt er jeg helt enig i at soden stammer fra dårlig/slidt motorolie, eller den forkerte kvalitet.. 1-2-7-4 og hest