Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: EuroNCAP test af Michael Eriksen
"Det jeg ville frem til er at alle biler med 5 stjerner ikke kan defineres som lige sikre i trafikken... da bilens vægt er af meget stor betydning." Jamen du blander stadig tingene sammen. NCAP siger intet om sikkerhed ved "rigtige" ulykker. NCAP er en laboratorietest. I en rigtig ulykke er der så utroligt mange ukendte variable at resultatet er uforudsigeligt. Men alt andet lige har du da ret. Det amerikanske IIHS smadrer faktisk biler mod hinanden. Her smadres en Camry mod en Yaris, og det går ikke så godt for Yarisen: http://reviews.cnet.com/8301-13746_7-10373822-48.html IHHS testen er bare ikke ret meget værd videnskabeligt, for den siger kun noget om hvad der sker med en Camry mod en Yaris og ikke andet. NCAP testen er meget bedre, for den isolerer den enkelte bils egenskaber. Til gengæld kan man INTET sige om to bilers egenskaber i en kollision udfra antal stjerner. At vægt i sig selv ikke er meget værd kan man fx se her, hvor en ældre Volve 940 bliver pulveriseret af en lille moderne Renault Modus: http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY Jeg ved godt at det heller ikke er det du siger - du siger tung 4-stjernes er bedre end let 5-stjerners, men så simpelt er det bare ikke.
Carina E SLi 2,0 1992 liftback (japansk). 275 kkm (dec 2008).
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet