Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Motor-info? af John Andrews
Ja, som roberto siger.. 1,3L er en afrunding af dit slagvolumen i motoren (cylindervandring x diameter på hullet x 4cylindre) - 1331ccm (cubik centimeter) omregnet til et volumen i liter er ca 1,3L At din bil er 16 ventilet på 4 cylindre siger, at du har dobbelt overliggende knastaksel.. Hvis du havde enkelt knast, havde du kun haft 8 ventiler. På din bils motor sidder der, som Roberto siger, 4 ventiler pr. cylinder, hvoraf 2 er til indsugning og 2 er til udstødning. Cylinderne sidder i blokken. Ventilerne sidder i topstykket. Kompressionen, som er et tryk, er ofte det, som ødelægger toppakningen, som er den pakning, som sidder mellem blokken og topstykket. Når man piller topstykket af, sidder ventilerne inde i topstykket, og de holdes på plads af fejdre. Det er altså ikke noget, som falder ud, når man tager det af. Det er altsammen en mekanisk proces som drives af antænding af brændstof og udsugning af gasser. Alt dette styres af din ECU-box, som er hjernen i din bils motor.
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet