Sv: 3SGTE renovering og tuning? af John Andrews Bedste råd du nogensinde vil få:
1. Sælg det lort, med mindre du er 100% og har prøvet det før..
2. Din gen2 har ingen upgrades fra starten, og den er født med ct26 =lort
3. Sælg den.. Hurtigt.. Med mindre du har masser af penge til nærmest alt.. da den ingen "gratis upgrades har" Du får aldrig meget power ud af den, men mindre du få intag, udstødning, fuel rail, benz pumpe + regulator.. Den står med 440 injk.. De kan ikke trække noget i nærheden af 300hk Det er en pint 220hk flywheel motor..
4. Sælg sælg..
5. Køb en 93+ ST205 gt4 (Gen3) . Den er født med opgraderet indtag, fuel rail, regulator, 540cc injektors, og vigtigst af alt en ct20b. Den står med 245hk standard, og den trykker kun med 11-13psi.
6. Evt en caldina (Gen4-5) De har 265 standard, men der er ikke andre upgrades. Det er bare tryk.
7. Det vil være smartest at købe noget, som passer sammen, derfor skrev jeg ST205 først. Den er født med stål komp hjul, i modsætning til ceramisk, og dens flow er tilpasset motorens power-range. Den spooler ved 2500rpm og holder tryk til redline selv ved høj belastning.
8. Behold din (gen2) og og brug 100vis af timer på og penge på at opnå det samme som du vil kunne opnå med samme mængde penge og ½ tid, ved en anden motor.
9. De fleste, som laver det nummer der, bytter alligevel om til gen3 elektronik, når de omsider finder ud af, at luftmængdemåler er noget lort.. Free flow ftw