Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: 3SGTE renovering og tuning? af John Andrews
hehe, ja. den lille 1,1 for lov at tjene til føden :D Du kan vel også se, at den ikke skal trække så meget, pga bilens størrelse og vægt, mens en celica har brug for mere moment og derved et større kubik og mere flow. Bigger, Better, Faster, Stronger. Så vidt jeg lige husker sidder der en S54 gearkasse på gt4, men jeg kan ikke huske om gen2 og gen3 deler samme gearkasse. Frunden til klippet, er fordi jeg ikke ved 100%, om du fx får brug for dele som trækaksler, gearkasse, spindler, ophæng, fjedre, dæmpere, motor mounts, A2W core, A2W hardlines, slanger, varmeveksler, køler osv osv.. Du har også mulighed for at sælge de ting, som du ikke får brug for på dba, så det vil trække ned i udgiften. Denne fremgangsmåde har jeg selv benyttet mig af flere gange. Dette er de ting, som du selv skal finde frem til på celica forum. Det vil være en fordel for dig at finde et forum fra USA, da et dansk forum sikkert er lille, snævertsynet, og fyldt med folk, som tror de ved en helvedes masse. Jeg siger dette, for at du finder et forum med et overvældende udbud af folk, som har rigeligt med info omkring netop DIT motorswap. Du får brug for at downloade en manual, eller en guide til swappet. Læs det igen og igen, så du ikke kommer til at stå med en stump, som er i restordre eller noget. Guiden vil fortælle om en masse nyttigt, og du vil få brugt timevis på at forberede swappet, da tingene helst skal foregå flydende og regelmæssigt. Hvis du finder ud af på celica forum, at du ikke får brug for at opgraderer til de nævnte dele fra klippet og du har 100% styr på megasquit, så kan du vælge at købe motoren alene for at spare, men hvis du køber motoren for at spare først, og senere finder ud af, du mangler en del ting fra klippet.. bliver det meget dyrere, end hvis du købte klippet fra starten. Husk også det vigtigste, som du ikke nævnte på listen over de ting, du ville mod.. KOBLING og lætvægts svinghjul Lige den sidste ting. Den 245hk udgave kom ikke på celica, det var den 255hk udgave (den med Air 2 Water InterCooler) også kaldet ChargeCooler. Det var den med luftkøling, som kom med 245hk, men den sad ikke på st205 gt4. Ved ikke om jeg fik sagt det, så det kunne misforstås. Sorry. Anyway.. dit eksempel med 100% effektforøgelse på din 1,1 - som kører upåklageligt.. tja.. det kommer ikke til at køre upåklageligt, hvis du tuner din 255hk til 510hk på standard internals.. Det kan jeg love dig Noget andet er, at med 540cc og support mods kan du sagtens klare i nærheden af 300hk på hjulet uden at rykke motoren fra hinanden, så 350 på flywheel er ikke uopnåeligt for ganske få kroner, hvis du har lyst.. og nu snakker jeg endda på standard 3sgte ECU. Sidste 1/4 mile jeg så med den motor var 12,92 Det var dog ikke et celica chassis. (tunet til 305Whp ved 19psi på Shell V-power og 235/40-16 gadedæk)
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet