Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Virker octan-booster af John Andrews
Hey HP, Ja, det ser lidt rodet ud ovenfor, men det er fordi, drengen ikke ved noget om, hvad han snakker om.. Han har sikkert hørt noget, som han så fortæller videre.. whatever.. Dette er kopieret direkte fra http://www.alcohol-injection.com/ The main function for methanol injection and/or water injection is to suppress detonation caused by high temperatures and pressure developed in the combustion chambers. Water has a high latent heat content, which makes it extremely effective for preventing the onset of detonation, and the production of NOx (oxides of nitrogen) in modern lean burn engines. Methanol, with its 116 octane and high flash point, further reduces the chances of detonation. While water is not combustible, it has a greater capacity to cool the intake air temps more than methanol alone. This effectively increases the octane rating of the fuel allowing performance gains when used in conjunction with supercharged and turbocharged applications. Og som du kan læse, har Meth et højt Octan-tal.. Og som jeg sagde fra starten, er Vand bedre til at køle, så det er ikke dets foremål. Det kan virke som en magtkamp.. måske.. men i virkeligheden, er det mig, som fortæller Starlet, han han ikke har ret.. Han vil bare ikke høre efter.. Det er også ligemeget nu.. Jeg gider ikke beskæftige min mere med det. For at svare på dit spørgsmål, så er oct (RON) (Research Octane Number) kun med til at forhindre knock. Hvis din motor kører fint på 95, så lad endelig være med at tanke V-power Det er kun, som jeg har sagt før i denne tråd, kun en udgift, som ikke giver nogen effekt udover at tømme dine lommer for penge. Har du en "knock-sensor" på din bil, vil din ECU nedtune din timing, for at beskytte motoren. Den mister dermed kræfter, da den bliver drosslet. Denne slags sensor findes på de fleste nyere biler, og den er en vigtig komponent på biler med trykladning. Altså.. bundlinjen siger derfor, at dit benzinvalg allerede er lavet for dig.. (i din instruktionsbog) Det du kan gøre, hvis din bil starter med at køre RINGERE end normalt, er at tanke bedre benzin for at prøve at afhjælpe den dårligere kørsel i motoren.. Du kan derfor IKKE få din bil til at køre bedre end den gør, ved at tanke bedre benzin, hvis din bil fra starten ikke fejler noget. RON er derfor et udtryk for, hvor god benzinen er til at modstå knock. Det fortæller os INTET om power eller benzinøkonomi. Som sagt.. at tanke med overflod af octan, vil kun lave et større hul i din privatøkonomi. Jeg kan sagtens se, at det kan være svært for "almindelige" mennesker at se, hvem der har ret, og hvem der tror, de har ret.. Det er nok også derfor, der er så megen misinformation. Fx, ville Starletfyren aldrig have sagt, han "ikke laver om på sin holdning - IGEN" hvis han havde vidst fra starten, at det han har læst på "det bedste tuningsforum" var en gang fis i en hornlygte.. Sådan er livet.. Skal man have gjort noget Rigtigt, skal man gøre det selv... Ergo.. find det rigtige svar, hvis man er en smart-ass.. Ellers ligner man en idiot bagefter..
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet