Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Er montering af IC lovligt? af Dennis
du må jo godt ligge en motor i som overholder 20% reglen, og data fra Toyota DK, kan jo bekræfte at en 4a-gze fra en tidlig udgave af MR 2 kompressor laver 145 hk. så det vil sige at den konventering faktisk er lovlig, motoren er med intercooler, der er dog det ved det at når man så erstatter den originale IC med en større, skal det dokumenteres at den ikke overskrider Max 20% reglen. og her kommer rullefeltet ind i billedet, da den kan lave det dokument.. min bil har originalt 125 hk så den må maks lave 150 hk det gode er jo så ved kompressor motoren at den ikke laver voldsomt mange flere HK ved at få en større IC på, da den har en okay størrelse i forvejen. Men der er så sindsygt mange knuder i det danske told og syns system at det halve kan være nok. i tyskland smider du lige bilen forbi told og viser at den har fået ny motor og der er tüv på motoren som er lagt i. og vupti den kan synes.. i DK skal man virkelig læse reglerne i gennem for at finde huller til at tuning kan blive lovligt. jeg forstår ikke at man ikke bare kigger på om bilen sviner mere end før det man lavede blev lavet. hvis man f.eks. smider turbo på en bil uden, og kører med et ladetryk under 0.5 bar kører de fleste biler længere på litteren fordi de udnytter motoren bedre.. tingene i DK hænger ikke altid sammen.
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet