Sv: Toyota=problembiler??? af Dennis K. Hansen en af de største grunde til at diesel motore soder til har meget at gøre med hvordan man kører, og hvor langt man kører, diesel biler er lavet til at kører langt før de stoppes igen, hvis bilen ikke når at blive ordenlig driftvarm inden man slukker motoren igen, er det klart at den soder til da den altid vil kører med en federe blanding, hvilket skader lambdasonden og katalysatoren, og så er det klart at der bliver rappoteret om mange fejl hos toyota af hr og fru. jensen.
hvad angår problemer med Mange turbobiler er at turboen bliver varm i forbindelse med kørsel, og hvis den ikke får lov til at holde et lavt omdrejningstal i bare 2 min tid for at køle af halvere du turboens levetid,
jeg har en kammerat som nu har kørt 250.000 km med sin turbo og fik den renoveret, han har turbo timer i sin bil og den får altid lov til at køle af før den bliver stoppet, dem som skulle renovere turboen var overresket over hvor lidt den faktisk var slidt, for bilen kører også med forhøjet ladetryk, men 2 min afkøling af turboen var nok til at den kunne holde så godt,
nu vil jeg så også sige at jeg har arbejdet hos både Toyota og Vw, og vil klart sige at Toyota holder en bedre standart, jeg har aldrig lavet så meget reklamations arbejde, og fejlfinding som da jeg var hos Vw. der er min 3 - 5 fejl på en 1 år gammel passat og fra 8 fejl og op efter på en touareg.