Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Metode til at måle skævbremsning på tromlebremser af Allan Bjelke Jensen
Jeg mener også de er justeret rigtigt nu. Det mente jeg også inden jeg kørte den til syn og alligevel var den skæv, det var tydeligt i gruset at kun det ene hjul bremsede. Nu ser kraften ud til at være jævnt fordelt, så det mener jeg er ok. Det jeg først efterlyste var om I andre havde metoder til at måle skævbremsning mere præcist end at føle sig frem i begge sider? Har iøvrigt bestilt et IR-termometer, hvis jeg kan måle temperatursforskel på tromlerne må der også være forskel på bremsekraften.. Så termometeret giver mest bare en indikation af der er noget galt. Der er nu ingen kant på tromlerne, så selvjusteringen burde virke. Det er også en detalje, jeg lader være med at røre dem nu også ser om den ikke justerer selv. Det kræver jo også den får lov til at køre uden jeg piller ved det. "..har du rørt ved skruen under håndbremsen?" Hvilken skrue mener du? Som Henrik beskriver, når bakkerne er lagt lige ud til tromlen, strammer jeg håndbremsekablet lidt på den 10´er møtrik der sidder på siden af håndbremsen. Det skal stadig være så hjulet roterer frit når håndbremsen er slækket, 1. klik begynder den at tage ved i begge sider.
Carina E 1,8 GLX - 1997
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet