Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Carina 1,8 lean burn motorproblem af Morten Christensen
Hmmmm...godt så. Jeg "googlede lige noget vakuum/intake. Fandt en engelsk indlæg som godt kunne relateres til min problemstilling, men syntes sgu egnetlig ikke jeg bliver forfærdelig meget klogere. Nogen der får noget håndgribeligt ud af dette: Indlæg 1 (direkte oversat): Problemet er det samme, som da bilen havde LPG. Min mekaniker har justeret "leanburn". Der er forskellige indstillinger af ventilen. I første omgang forsøgte han at lukke det, men det er ikke godt. Den bedste resultalt var at åbne ventilen helt. Han fortalte mig, det er ligesom en åben luft filter. Når der er en "normal" motor du har 1 luftindtaget pr cylinder. Leanburn motoren har 2 - en uden ventil og en med ventil. Problemet er, at motoren mellem ca 2300 o / m og 3500 omdr. / min bruger "leanburn" mode. Problemet er motoren og gasspjældet er følsomme. når du åbner ventilen helt er luftstrømmen max som en normal motor. Ligesom biler på LPG, der var et problem. Så de har ændret indstillingen, og den er faktisk blevet meget kraftfuld og økonomien var også god. Det er for mig en top løsning, fordi bilen kører problemfrit. Forhandleren fortalte mig, at der var ingen negative effekt for motoren på langt sigt. Indlæg 2: Denne ting kaldes SCV (Swirl Control Valve). Det betyder,- at skabe swirl inde i cylinderen, så det brænder jævnt, selv når blandingen er mager. I enkle vendinger, i almindelig situation bilen kører på lean burn og SCV er lukket for at skabe swirl. Når motoren når visse rpm (normalt omkring 4000 rpm +), og man hamrer pedalen i bund, vil SCV åbne, og på dette punkt, switche motoren, og lean burn vil gå i off mode, og fungerer som konventionel motor. For at gøre dette, er der 2 indtag porte til hver cylindre og en af de disse er blevet delvist blokeret af en klap, lidt ligesom 8 ventilers motor i stedet for 16 ventiler, når du kører på lean burn, og dette klap åbnes, når under belastning. SCV valve styres af VSV (Vacuum Switching Valve). Når vakuum er til stede, er SCV lukket. Når det slår lean burn off. VSV skærer vakuum, så SCV åbnes. Nu kan du manuelt åbne SCV ved at afmontere slangen der fører til SCV diaphram. Når du kører på LPG, fungerer som lean burn længere, og dermed SCV bliver meningsløst således bedst at lade SCV helt åbne.
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet