Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Toyota Gorolla Verso 1,8 sol årg 06,129 hk af Bjarke Ebbesen
Hej Jens, Jeg har haft præcis den model i et år nu så jeg kan da godt lige skrive en stil Toyota har stadig den originale brochure liggende: http://modelinformation.toyota.dk/Toyota/Brochurer/Tidligerepersonbiler/CorollaVerso2004/ http://modelinformation.toyota.dk/Toyota/oldspecs/personbiler/VersoFamily/ Deri kan du se forskellene på de forskellige udstyrsmodeller (på de sidste sider). Jeg ville helt klart gå efter en SOL model. Som du kan se ud fra brochurerne giver det en del ekstra udstyr. Aut. klimaanlæg, regnsensor, fartpilot, aut. nedblændende elektrokromatisk bakspejl osv. Ting man egentlig ville sige man kunne undvære, men som man bliver rigtigt glad for i hverdagen. SOL er ikke så forfærdeligt meget dyrere, men udvalget af dem er lidt mindre. Alt i alt en velkørende bil som vi er glade for. Konen klager lidt over at det kan være svært at se hvor for- og bagende er når man skal parkere. Og hvor nødigt bondedrengen, der er vant til meget større og mere uoverskuelige maskiner, end vil må jeg nok give hende lidt ret. De 129hk gør den ikke ligefrem til nogen racer da det jo er en lidt tung bil, men det er fint til normalt familiebrug. Den er intet mindre end genialt indrettet som familiebil. En af de få biler hvor der kan være tre autostole ved siden af hinanden. Voksne sidder godt ved siden af en barnestol på bagsædet. 3 voksne på bagsædet på langtur går også uden brok. Hvis ungerne falder i søvn kan bagsæderne køres lidt frem og ryggen lægges ned så de ikke sidder og hænger med hovedet. 6. og 7. sæde slås let op og er altid med i bilen når man skal bruge dem. Og man falder jo heller ikke over dem hjemme i garagen Der er dog næsten ingen baggage plads tilbage når de er i brug, men hej det er jo heller ingen bus. Når de er slået ned sluger den nemt en barnevogn og baggage uden at skulle skille barnevognen ad i atomer. Man sidder dejligt højt i den og kan nærmest "gå ind", hvis man skal placere junior i en autostol. Flad bund. Hvis du har set reklamerne hvor Toyota Bruce laver den om fra 7pers til van og tilbage igen på ingen tid - så nemt er det! Fra 2001 til 2003-04 havde Toyota en del bøvl med 1ZZFE motorerne (1.8VVTi). Men de lavede nogle forbedringer, fik styr på det og har skiftet en del hele motorer eller short blocks. Den seneste service bulletin jeg har kunnet finde omkring olieforbrug på 1ZZFE omhandler en opdatering i april 2005 så hvis du har kig på en 2006 tror jeg ikke det er noget du skal bekymre dig om. Min er fra dec. 2004 og har gået 221k. Den har de sidste 12k brugt 250ml olie - jeg har lige toppet op til maks. Det er da MEGET fint at den kun har brugt en kvart liter på 12k synes jeg. Den har kædetrukket top og ingen tandrem der skal skiftes. Og nu til malurten i bægeret - for det er der også. Jeg må indrømme den har været noget dyr at holde kørende i det år vi har haft den. Ikke i nærheden af så billig som mine tidligere, gamle Toyotaer. 1) Sælger måtte sætte en ny kobling i da jeg købte den. Den var slidt og på nippet til at glide ind imellem når den blev presset (210.000km). 2) Måtte have nye bagstøddæmpere i da bagenden var noget urolig og ligensom "dalrede" (219.000km). 3) Den skulle have 2 nye hovedlejer i gearkassen - føj! (@220.000km). Du kan læse mere om mine problemer her: http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2404281&ForumID=1#slut http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2404846&ForumID=1#slut Jeg havde søgt internettet tomt for problemer med denne model inden jeg købte og havde egentlig ikke fundet nogle generelle problemer så jeg var mest nervøs for olieforbruget på 1ZZFE. Jeg var nærmest manisk med at tjekke oliestanden det første halve år. Det skulle jo så vise sig at være uden grund. MMT automatgearet har nogle været utilfredse med, men jeg ville have en manuel alligevel så det gad jeg ikke spekulere over. Så alt i alt tror jeg bare jeg har været frygteligt uheldig og ville temmelig sikkert købe en magen til, hvis det var i dag. Jeg ville dog tjekke kobling og evt. lyde fra gearkassen meget grundigt. De kan have knirke/knagelyde fra selve koblingspedalen, men det er nemt fikset med et pift kædespray. Alternativer: Touran har MANGE problemer ifølge min ven som er VW mekaniker. Mazda 5 er diskvalificeret fordi vi ikke kan have 3 børnesæder på bagsædet. Grand Scenic er for grim og fransk. Berlingo/Partner vil jeg simpelthen ikke ses i
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet