Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Tomgang påvirkes af strømforbrug af Jakob Didriksen
Hej Toyota-folk Jeg har købt en gammel Carina E ´94 1.6 stationcar. Flot bil, kører generelt godt, men den har lidt med tomgangen. Når den står i tomgang med kørelyset tændt, går den lidt lavt og svinger en del op ned, mellem 5-750 rpm. Slukker man så lyset, stiger den 2-300 rpm. Lidt det samme sker når blæseren skrues fra slukket til max osv. Har målt på generatoren(med en kammerat der er lastbilmekaniker) med et apparat som måler volt og ampere, og som kan belaste generatoren. Den viste 14-14,5 V, så det er fint. Men den viste kun 25-30 amp fra genratoren, selv under hård belastning. Er det ikke for lidt? Kan det skabe den ustabile tomgang? Min kammerat var ikke sikker, men gættede på at den burde lade med 50-60 amp. Generatoren er en 70 eller 80 amp(kan ikke lige huske det). Jeg har også oplevet at den er gået i stå ved hård accelration og efterfølgende udkobling(f.eks ved sving, lyskrydt osv.) Så nu har jeg skruet den lidt op i tomgang, så den går ca 900-1000 rpm. Det har hjulpet meget, men synes jo kun det er en form for midlertidig løsning. Håber nogle kloge hovedet, ved lidt om det. På forhånd tak derude. Mvh Jakob
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet