Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Hvor er alle Toyota tunerne? af Claus Gundersen
Jeg har med få undtagelser, ALTID kørt tunet biler, lige på nær min debut som toyota-ejer. Min første bil, en Nissan Cherry Milano X1, den fik komplet speciellavet udstødning, modificeret karburator, åbent luftfilter osv osv osv. Efter den blev det til en Nissan Sunny 1,6 SR, som jeg fik monteret kompressor i, ved Palms Auto. Den blev så knust i et uheld, og blev totalskadet. Havde en Ford Sierra 1,6 (wuhuuuu baghjulstræk er sjovt), og efter den blev det til en Nissan Primera P11 SE, som fik turen med GT dele, undervogn fra GT, styling kombineret fra GT og den nyere model af P11. Efter den blev det til en Primera GT-Turbo (le-mans), som var en af de få Nissan Danmark fik specielt lavet af Ib Kaas og Peter René Jensen (de gamle drenge ved hvem de 2 herrer er). Den blev dog købt tilbage af Nissan Danmark, og jeg købte derefter en Nissan Primera P11 SRI st.car, hvor der blev lagt en japansk turbomotor i, og der blev kælet for detaljerne, og der blev ikke gået på kompromis, da bilen skulle køre som min primære bil, og dermed også familiebilen der skulle tage barnevogn osv med. Dvs undervogn, bremser, motorstyring (EFI EURO), udstødning, dyser, pumpe osv osv osv, var i orden. I hverdagen kørte den kun med 260HK, og 327NM, men ladetrykket kunne justeres op med lethed. Da jeg fik længere på arbejde, solgte jeg den og anskaffede en Fiat Bravo JTD, som jeg fik ordnet motormæssigt, og fik Landberg til at "trimme" i motorstyring :) Den gik satme godt. Men en 3 dørs bil var ikke holdbart når man er en familie på 4, så efterfølgeren til den blev en Peugeot 207 1,6 HDI, med GT dele, panoramatag, osv osv osv. Den fik Landberg også op, og den kom til at gå helt godt skal jeg love for. Igen ændrede mit kørselsbehov sig, og så blev det til min nuværende Toyota Avensis 1,8 st.car fra 98. Den er røv kedelig, men pålidelig :) Og nej den skal ikke tunes, for det er ikke en bil jeg heholder i ret mange år. Rusten når formentligt at få overtaget inden for 2-3 år, og så ville det vær tåbeligt at gøre noget ved den :) Så er der nogle der tænker "hvorfor fanden skulle vi lige have hele din bilhistorie", og der må jeg så sige at den har i heller ikke fået, men det er blot for at ridse op, at selvom man spørger om hjælp til mekanisk fejlfinding på feks bremser eller kilerem, så betyder det ikke nødvendigvis at man har blød hat liggende på hattehylden :) Jeg interesserer mig i den grad stadig for tuning (styling knap så meget), men der skal også være en vis portion fornuft i tuningen.
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet