Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Hjælp til forståelse af OBDII udlæsninger af Rene Godskesen
I forsøget på at lære noget så har jeg lavet nogle udlæsninger af mine oxygensensorer på min 2005 Toyota Avensis SportsVAN. Og jeg forstår dem sgu ikke rigtigt. Som jeg forstår det, så vil ECU'en hele tiden skifte mellem Rich og Lean for at katalysatoren virker optimalt (hvis det er en 3-vejs katalysator som jeg formoder der sidder på bilen) http://www.daekberegner.dk/diverse/sportsvan-80kmt-2500rpm.jpg På dette billede er sensor 1 på cirka 3.3V og det er jo fint for det er dér den skal være for at air/fuel blandingsforholdet er korrekt. Men hvorfor veksler den ikke? Hvis katten virker optimalt så skal sensor 2 ligge på 0.45V. (øverste billede) http://www.daekberegner.dk/diverse/sportsvan-0kmt-2000-3000rpm.jpg Så prøvede jeg at parkere bilen og skifte mellem 2000 og 3000RPM og fik ovenstående måling Ser det rigtigt ud? Hvorfor er sensor 1 aldrig under 3,1V? Når jeg slipper speederen, så ryger den op på 5Volt, men den kommer som sagt ikke under 3,1V Hvis jeg ikke vidste bedre, så ville jeg sige katten var defekt, for sensor 1 og sensor 2 ligner hinanden for meget ??? Er der nogle der kan komme med nogle input, for jeg kunne virkelig godt tænke mig at blive klogere på dette emne....
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet