Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Motoralarm - Er problemet fikset? af gotskov
Jeg har for nogle dage siden fået en motoralarm i min Carina E '94 1.6. 4A-FE AT190 Jeg har derfor været hos min mekaniker her til morgen, som kiggede på den. Han skilte strømfordeleren og rensede den og lavede nogle målinger. Alt så fint ud, men motoralarmen blev ved med at lyse. Vi prøvede at aflæse koden fra ECU'en, men uden held og jeg måtte køre hjem igen. Planen var, at finden en der havde mere erfaring med disse koder og få ham til at hjælpe med en diagnose. På vejen hjem, ser jeg pludseligt, at motorlampe ikke længere lyser og det holder heldigvis hele vejen hjem. Jeg bliver nysgerrig og finder nedenstående side omkring aflæsning af koder. Tusind tak til forfatteren!! http://www.toyotaextreme.dk/togtvis.asp?id=9 Det ser jo fantastisk let ud og jeg beslutter mig til at forsøge. Det kan vel ikke være mere indviklet, end de utallige PC'er jeg har samlet i tidens løb. Det lykkedes at få nogle koder, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan de skal læses. Jeg har lagt en lille film op med resultat. (Sammen film men i 2 forskellige formater) http://www.gotskov.dk/toyota/tce.mov http://www.gotskov.dk/toyota/tce.mp4 Jeg læser det som 12 og 52. Men i linket findes: 6/12: Omdrejnings signal- ingen signal til ECU fra strømfordeler (Ne eller G) efter motoren er blevet tørnet. -Strømfordeler/kredsløb -Startersignal kredsløb -Tændspole/tændspolekredsløb -ECU og 12/52: Bankeføler -Brud eller kortslutning i bankesensor signal -Bankeføler/kredsløb -ECU Har jeg begge eller kun den sidste? Alarmen opstod efter at bilen havde stået stille i nogle dage og kom med det samme. Lampen slukkede slet ikke, når jeg startede bilen. Bilen kører i øvrigt fint, der er intet at mærke på den. Jeg har tidligere haft motoralarmer, specielt hvis jeg kørte på okton 92, men det forsvandt efter 10-20 sekunder og var yderst sjældne, specielt efter jeg gik 100% over til oktan 95 . Det lykkedes mig i øvrigt, at få nulstillet ECU'en så den blinker konstant. Jeg har dog ikke været ude at køre siden. Skal jeg foretage mig yderligt, hvis ikke der kommer flere alarmer?
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet