Brug af smileys |
Indtast | Resultat |
:-) | |
:-( | |
8-) | |
:-D | |
;-) | |
x-( | |
:-o | |
Kun for VIP |
:-x | |
8-o | |
:-up | |
:-dn | |
:love) | |
:spin) | |
:what) | |
:glory) | |
:$$) | |
:ws) | |
:p | |
Max. 5 smileys pr. indlæg. VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.
|
|
Vigtigt |
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte. Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET
|
|
|
Forum : Biler - mekanik |
[ TILBAGE ] |
Navn: |
|
E-mail: |
|
Tekst du besvarer...
Sv: Stramningsmoment på remskive Corolla E10 af Lars Bo Andersen Hej igen
Jeg siger mange tak for opslaget, det er fornemt med den slags hjælp, og du har helt ret, det er en 4E-FE! Det gik lidt for stærkt..
I mellemtiden fandt jeg et datablad på bilgalleri, som jeg lige kan poste her (der står godt nok 152nm, men næsten det samme)..
Toyota Corolla 1.3 - 4E-FE - EE101 - 1995-1996
Motor
Motorkode 4E-FE
Cylinder, antal R4
Ventiler, antal 16, DOHC
Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1332 cm³ (74,0/ 77,4)
Kompressionsforhold (oktantal) 9,8: 1 (95 blyfri)
Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 55 (75)/ 5400
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 115/ 4100 - 4500
Motortype placering Støbekant på blok
Stelnummer placering Torpedoplade højre side
Årgangsbestemmelse i stelnr. Årgang i fælge
Ventiler indsugning,mm (kold/ varm) 0,15 - 0,25 kold
Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm) 0,31 - 0,41 kold
Ventilvinkel/ ventilsædevinkel 44,5°/ 45°
Kompressionstryk, bar 13,0 (Min. 10,0)
Olietryk v/ omdrejninger, bar 0,4/ tomgang (2,6 - 3,6/ 2000)
Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 0,75 - 1,05/ 80° - 85° C
Kobling frigang, mm 5 - 15 ved pedal
Arbejdstid for udskiftning af kobling 3 timer og 30 minutter
Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik (Årgangsbestemt)
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 4050
Drivrem
Motorstyringssystem
Motorstyringssystem - Type N.D. ECU AISAN D
Tændrør ND K 16 R - U
Elektrodeafstand, mm 0,80
Tændingsrækkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 v/ takthjul)
Tændingstidspunkt FØR TOP 10° (Omdr. begrænsning v/ 7500 o/m)
Teststik/ Diagnosestik Venstre fjederbenstårn
Tændingsforstilling ECU styret
Tændingsmærkets placering Remskive/ Fordæksel
Tændspole: Primær/ Sekundær modstand 1,11 - 1,75 ohm/ 9,00 - 15,70 kohm
Systemtryk med/ uden vakuum, bar / 2,87 - 2,93
Dysemodstand, ohm 13,8
Min. manifoldvakuum i tomgang, mbar 590
Kølervæske temp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/
Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/
Gasspjældfølermodstand, kohm 0,5 mm = gennemgang 0,7 mm =
Cyl.balance tilladt - (max måletid) Nej
Elektrisk system
Batteri 12 V 50 Ah
Starter strømforbrug (roterende),A 90 A
Spændingsrelæ, Volt v/ amp. 13,9 - 15,1/
Klemmebetegnelser DIN 72 552
Generator max, A 70
Styretøj
Belastning Ubelastet
Vognhøjde for 185 mm
Vognhøjde bag 245 mm
Toe-in, ° 0° 05' ± 10'
Camber° ÷ 0° 13' ± 45'
Camber, størst forskel mellem h. og v. side 30'
Caster° 1° 24' ± 45'
Caster, størst forskel mellem h. og v. side 30'
KPI/SAI° 12° 41' ± 45'
Baghjul: camber° ÷ 1° 00' ± 45'
Baghjul: toe-in° 0° 16' ± 11'
Dækstørrelse 175/ 65 R 14
Dæktryk, bar, min.-max., for/ bag 2,5/ 2,5
Indpresningsdybde, mm 39/ 45
Tophastighed km/t 160 - 170
Tilspændingsmomenter
Tilspænding, Nm Standard normer
Topstykkebolte, trin 1, Nm 30 Nm olierede
Topstykkebolte, trin 2, Nm 45 Nm
Topstykkebolte, trin 3, Nm Spænd 90°
Topstykkebolte, trin 4, Nm (Ingen efterspænding)
Arbejdstid for udskiftning af toppakning 5 timer og 15 minutter
Hovedlejebolte, Nm 57 olierede
Plejlstangsbolte, Nm 39 olierede
Svinghjulsbolte, Nm 88
Krumtapremsk./ Svingn.dæmp.,Nm 152/
Knastakselhjul/ lejer, Nm 50/ 13
Remstrammer, Nm 27
Tændrør, Nm 18
Hjul, Nm 103
Fornav/ Bagnav, Nm 216/ 123
Arbejdstid for udskiftning af et baghjulsleje 36 minutter
Arbejdstid for udskiftning af et forhjulsleje 2 timer og 10 minutter
Bremser
Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)
Baghjul, min tykkelse (nye) 201,0 mm (200,0 mm)
Arbejdstid for udskiftning af forreste bremseskiver 1 time og 10 minutter
Kapaciteter
Motor olie/ - inkl. filter, liter 2,6/ 2,8 (APi. SG)
Gearkasse, liter 2,4 (APi. GL-4, SAE 75W/ 90)
Aut. gearkasse, liter 4 A/T 3,1 (ATF Dexron II)
Aut. gearkasse, liter. variant 2 3 A/T 2,5 i gearkasse + 1,4 i differentiale (ATF Dexron II)
Kølersystem, liter 4,6 (50% LLC Ethylenglycol 90%)
Brændstoftank, liter 50
A/C kølemiddel, type/ gram R134a/ 650 ± 50
A/C olie, type/ cm³ Dens Oil 9/
Synsdata
Slæbevægte kg: med/ uden bremser 1000/ 450
Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 55 (75)/ 5400
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 115/ 4100 - 4500
Motortype placering Støbekant på blok
Stelnummer placering Torpedoplade højre side
Årgangsbestemmelse i stelnr. Årgang i fælge
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 4050
Teststik/ Diagnosestik Venstre fjederbenstårn
Indpresningsdybde, mm 39/ 45
Tophastighed km/t 160 - 170
Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)
Baghjul, min tykkelse (nye) 201,0 mm (200,0 mm)
Slæbevægte kg: med/ uden bremser 1000/ 450
Tomgangsomdrejninger 800 ± 50
HC i tomgang, ppm (CO2 %) Max. 100
Lambda 1,00 ± 0,03
Miljø
Tomgangsomdrejninger 800 ± 50
CO% i tomgang efter kat. Max. 0,5
CO% forhøjet tomgang efter kat. Max. 0,3
HC i tomgang, ppm (CO2 %) Max. 100
Lambda 1,00 ± 0,03
|
|
Overskrift: |
|
Besked: |
|
Klik for at indsætte smiley: |
|
FED start - FED slut |
|
Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder. Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.
| Signatur: | Ingen signatur oprettet
| |
|
|