Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Stramningsmoment på remskive Corolla E10 af Lars Bo Andersen
Hej igen Jeg siger mange tak for opslaget, det er fornemt med den slags hjælp, og du har helt ret, det er en 4E-FE! Det gik lidt for stærkt.. I mellemtiden fandt jeg et datablad på bilgalleri, som jeg lige kan poste her (der står godt nok 152nm, men næsten det samme).. Toyota Corolla 1.3 - 4E-FE - EE101 - 1995-1996 Motor Motorkode 4E-FE Cylinder, antal R4 Ventiler, antal 16, DOHC Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1332 cm³ (74,0/ 77,4) Kompressionsforhold (oktantal) 9,8: 1 (95 blyfri) Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 55 (75)/ 5400 Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 115/ 4100 - 4500 Motortype placering Støbekant på blok Stelnummer placering Torpedoplade højre side Årgangsbestemmelse i stelnr. Årgang i fælge Ventiler indsugning,mm (kold/ varm) 0,15 - 0,25 kold Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm) 0,31 - 0,41 kold Ventilvinkel/ ventilsædevinkel 44,5°/ 45° Kompressionstryk, bar 13,0 (Min. 10,0) Olietryk v/ omdrejninger, bar 0,4/ tomgang (2,6 - 3,6/ 2000) Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 0,75 - 1,05/ 80° - 85° C Kobling frigang, mm 5 - 15 ved pedal Arbejdstid for udskiftning af kobling 3 timer og 30 minutter Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik (Årgangsbestemt) Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 4050 Drivrem Motorstyringssystem Motorstyringssystem - Type N.D. ECU AISAN D Tændrør ND K 16 R - U Elektrodeafstand, mm 0,80 Tændingsrækkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 v/ takthjul) Tændingstidspunkt FØR TOP 10° (Omdr. begrænsning v/ 7500 o/m) Teststik/ Diagnosestik Venstre fjederbenstårn Tændingsforstilling ECU styret Tændingsmærkets placering Remskive/ Fordæksel Tændspole: Primær/ Sekundær modstand 1,11 - 1,75 ohm/ 9,00 - 15,70 kohm Systemtryk med/ uden vakuum, bar / 2,87 - 2,93 Dysemodstand, ohm 13,8 Min. manifoldvakuum i tomgang, mbar 590 Kølervæske temp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/ Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/ Gasspjældfølermodstand, kohm 0,5 mm = gennemgang 0,7 mm = Cyl.balance tilladt - (max måletid) Nej Elektrisk system Batteri 12 V 50 Ah Starter strømforbrug (roterende),A 90 A Spændingsrelæ, Volt v/ amp. 13,9 - 15,1/ Klemmebetegnelser DIN 72 552 Generator max, A 70 Styretøj Belastning Ubelastet Vognhøjde for 185 mm Vognhøjde bag 245 mm Toe-in, ° 0° 05' ± 10' Camber° ÷ 0° 13' ± 45' Camber, størst forskel mellem h. og v. side 30' Caster° 1° 24' ± 45' Caster, størst forskel mellem h. og v. side 30' KPI/SAI° 12° 41' ± 45' Baghjul: camber° ÷ 1° 00' ± 45' Baghjul: toe-in° 0° 16' ± 11' Dækstørrelse 175/ 65 R 14 Dæktryk, bar, min.-max., for/ bag 2,5/ 2,5 Indpresningsdybde, mm 39/ 45 Tophastighed km/t 160 - 170 Tilspændingsmomenter Tilspænding, Nm Standard normer Topstykkebolte, trin 1, Nm 30 Nm olierede Topstykkebolte, trin 2, Nm 45 Nm Topstykkebolte, trin 3, Nm Spænd 90° Topstykkebolte, trin 4, Nm (Ingen efterspænding) Arbejdstid for udskiftning af toppakning 5 timer og 15 minutter Hovedlejebolte, Nm 57 olierede Plejlstangsbolte, Nm 39 olierede Svinghjulsbolte, Nm 88 Krumtapremsk./ Svingn.dæmp.,Nm 152/ Knastakselhjul/ lejer, Nm 50/ 13 Remstrammer, Nm 27 Tændrør, Nm 18 Hjul, Nm 103 Fornav/ Bagnav, Nm 216/ 123 Arbejdstid for udskiftning af et baghjulsleje 36 minutter Arbejdstid for udskiftning af et forhjulsleje 2 timer og 10 minutter Bremser Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm) Baghjul, min tykkelse (nye) 201,0 mm (200,0 mm) Arbejdstid for udskiftning af forreste bremseskiver 1 time og 10 minutter Kapaciteter Motor olie/ - inkl. filter, liter 2,6/ 2,8 (APi. SG) Gearkasse, liter 2,4 (APi. GL-4, SAE 75W/ 90) Aut. gearkasse, liter 4 A/T 3,1 (ATF Dexron II) Aut. gearkasse, liter. variant 2 3 A/T 2,5 i gearkasse + 1,4 i differentiale (ATF Dexron II) Kølersystem, liter 4,6 (50% LLC Ethylenglycol 90%) Brændstoftank, liter 50 A/C kølemiddel, type/ gram R134a/ 650 ± 50 A/C olie, type/ cm³ Dens Oil 9/ Synsdata Slæbevægte kg: med/ uden bremser 1000/ 450 Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 55 (75)/ 5400 Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 115/ 4100 - 4500 Motortype placering Støbekant på blok Stelnummer placering Torpedoplade højre side Årgangsbestemmelse i stelnr. Årgang i fælge Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 4050 Teststik/ Diagnosestik Venstre fjederbenstårn Indpresningsdybde, mm 39/ 45 Tophastighed km/t 160 - 170 Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm) Baghjul, min tykkelse (nye) 201,0 mm (200,0 mm) Slæbevægte kg: med/ uden bremser 1000/ 450 Tomgangsomdrejninger 800 ± 50 HC i tomgang, ppm (CO2 %) Max. 100 Lambda 1,00 ± 0,03 Miljø Tomgangsomdrejninger 800 ± 50 CO% i tomgang efter kat. Max. 0,5 CO% forhøjet tomgang efter kat. Max. 0,3 HC i tomgang, ppm (CO2 %) Max. 100 Lambda 1,00 ± 0,03
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet