Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Endu et spørgsmål vedrørende kølervæske af Anders Ellegaard Hansen
Hej jeg ved godt det har været oppe mange gange før, men nu tillader jeg mig at spørge igen: Jævnfør FDM´s artikel her: http://www.fdm.dk/nyheder/farve-paa-koelervaeske-uden-betydning Efter at have læst mange tråde og ovenstående indlæg, er jeg stadig i tvivl. Jeg har skiftet fra rød/orange kølervæske på min ´03 sportsvan diesel til noget blå fra jem&fix. Det er godt nok baseret på mono-etylenglykol og der står at der er additiver i som skal beskytte motoren. Dog nævnes der intet om standard G11 eller G12 og producenten kan heller ikke svare på det. Jeg har tidligere læst og hørt at det blå kølervæske kun er til støbejernstopstykke og i værste fald kan få aluminium til at korridere. Dog iflg. denne forhandler dur deres blå kølervæske også med alu: http://www.shipshop.dk/glykol_koncentrat_bl_k_lerv_ske_best_r_af_mono_ethylenglykol_og_tils_tninger_for_at_forhindre_korrosion-p-153628.html Der står også på min dunk at det kan blandes med alle typer kølervæske. Jeg har dog tømt systemet først. Skal jeg i længden frygte tæring af topstykket og at gummidele tager skade af det blå eller er det en gammel skrøne??
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet