Hamrende sløv 2014 Toyota Aygo (Ny model) af Niels Møller Dette indlæg er også postet i et andet forum, men jeg søger så mange input som muligt til at gå videre med problemet:
Min kones Aygo langt fra ved muffen, når det kommer til kræfter og overskud.
Jeg er nok derhenne, hvor jeg vil betegne det som unormalt, for jeg husker den langt mere kvik som ny bil.
Det er helt sikkert også et af de punkter hvor det er svært at få værkstedet i tale, sådan rigtigt seriøst, selv om de ved det netop overståede 15.000 km. service dog måtte indrømme at den ikke føltes som andre biler der kørte meget på motorvej. Vores kører desværre ikke motorvej og en del bykørsel.
Løbende har jeg været opmærksom på det, og den har fået en flaske Bell Add ved 5.000 km., og løbende de sidste 5.000 km. har den fået Lindemann i tanken ved hver optankning. Samt at værkstedet så smed en Bell Add i tanken ved service.
Ikke desto mindre føles det som at køre imod en mur. Når den kommer over 120 km/t, så kræver det 2 kilometer at komme videre til 140. Topfarten i dag var 145 på speedometer, jeg var alene i bilen og AC var slukket.
Alle opgivelser er i 5. gear. Der er målt i 2 retninger.
I modvind er den selvsagt helt galt, det startede dagen med, og jeg troede at håndbremsen var trukket. 120 km/t. og så var festen ovre.
Er jeg helt galt på den? Er 5. gear No Go når farten kommer op? Er der noget at stille op, og kan værkstedet gøre noget som helst ved sagen? Jeg er lyst til at få bilen målt, hvis den yder 10 hk. og 10 NM mindre, så er der en forklaring på hvorfor den opfører sig sådan.
En håndholdt accelerationsprøve på speedometer fra 90 til 120 km/t med let rygvind siger 24 sekunder i 5. gear. Hvis det havde været i let modvind havde det været LANGT værre.
Dækmontering er helt standard med 165 i bredden.
Det skal indskydes, at for ca. 5-6.000 km. tidligere havde jeg den på 165 på speedometer. Det gik fint og 5. gear kunne holde farten.
Det er helt udelukket på nogen måde for tiden.