Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Avensis 2.0 2002 1az-fse udsæt af Lasse Johansen
Bank 2 sidder på venstre side af katalysatoren. De øverste lampda-sonder er ikke af samme type som de nederste, pas derfor på hvis du udskifter dem. De øverste har en anden skiftespænding end de nederste. En simpel diode kan dog snyde styringen, hvis man vil afprøve om en bestemt sonde sætter fejl p0420 og p0430. Hvis du har kommet en masse rens i tanken, har jeg før oplevet at denne motor sætter fejl p0430 på katalysatoren. Når dette er sagt, så er lampdasonderne et meget svagt punkt på denne motor. Jeg har bedst erfaring med Boschsensorer på denne motor, Densoerne har ikke holdt andet end ca. 60.000 km. Boschsensorerne jeg har monteret i min bil nu, har holdt foreløbigt 135.000 km. Der sidder to VSV (vaccum switch valve) på denne motor. En ved luftfilterslangen og en på toppen af blokken i venstre side. Disse regulerer et spjæld i indsugningen, bl.a. i forbindelse med VVTistyringen som som åbner helt ved 3000 omdr./min. Jeg har oplevet lign symptomer som du beskriver. Fejlene begynde med tiden at sætte fejl i motorstyringen, som der igen forsvandt. Her viste det sig at det var VSV'en på blokken venstre side der var defekt. Modstanden til tilslutningen til VSV'erne må ikke være over 100 ohm, så det er nemt at måle om de er defekte. Med venlig hilsen Lasse Johansen
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet