Sv: dæk slid af Nicky L de er 3 muligheder, og ingen af dem er af det er ok at de bliver slidt sådan..
ingen dæk bliver produceret, så det er ok at de laver hæl/tå, det er meget dårlig forretning, og gør bestemt ikke noget godt for navnet. så billigt er det ikke at få godkendt et dæk til kørsel på vej, at man ikke tester sådan noget før en produktion startes..
N3000 dæk, blivet lavet i samme støbeform, som michelin eagle F1, dog er der en lille ændring, ved skulderne, som dæmper støjen lidt.
1. en defekt på undervogn/fælge
2. kørselsmønster ved drej/svingning
3. dæktryk
husk på at ved lavprofil, gælder ikk de samme regler omkring dæktryk/slid, som "i gamle dage" da konstruktionen er meget anderledes.
du skriver yderkanterne, så jeg gætter på at der er hjulets yderkanter, og ikke "bilens" så der er både inderside og yderside af dækket der er ramt.
2,7 bar er slet ikke i nærheden af "sprængnings fare" men det kunne godt tyde på at du kører lidt for højt, i forhold til hvad du kører med af vægt.
det nemmeste er at holde øje med dækkene, og justere trykket regelmæssigt, til du opnår et godt resultat, da der ikke rigtig er nogen "regl" for det. 36psi burde være alt rigeligt, så længe du ikke slæber på mere end 1500kg.
god fornøjelse :spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)