Corolla E10 - FOR sænket, ødelagt gearkasse mm. af Mikkel Sørensen Prøver på at gøre en lang historie kort
Jeg har en Corolla E10 med gevindundervogn, sænket omkring 60-65 mm foran.
For ca. et halvt års tid siden skravede jeg imod over en kantsten og det resulterede i et ødelagt gearkasseopgæng hvor den desværre rev et fli af gearkassen af og kunne ikke reperaeres. Jeg fik så et værksted til at montere en brugt fra en hugger med et ½ års garanti. Der har jeg så efterfølgende på garantien fået skiftet 3 gearkasser indenfor et ½ år pga. jeg ikke er tilfreds med den. Nu her i sidste uge fik jeg så skiftet for 3. gang, og i forbindelse med det sagde de fra værkstedet at grunden til gearkassen går i stykker er at min bil er for sænket, så drivakselerne sidder så skråt i gearkassen at pakningen ikke lukker helt tæt og den derfor drypper gearolien og derfor jeg med tiden ikke er tilfreds med gearkassen og evt ødelægger den helt. De sagde samtidig også at hvis min bil hænger frit i luften på lift med hjulene hængende at drivakselerne "går imod" hinanden i gearkassen for den er så sænket. Jeg fik samtidig også skiftet drivakselerne ved sidste værkstedsbesøg for de mente de var færdige.
Nu kommer mit spørgsmål, er der noget hold i det de siger?
Kan det virkelig passe at bilen kan blive FOR sænket, så drivakselerne kommer for skråt ind og pakningen dermed ikke holder 100% tæt?
Jeg kan bare ikke så hvordan mine drivakseler kan gå, ved godt at sænkning tager hårdere på undervognen, men bilen har kun lige rundet 123xxx, så de burde da ikke allerede være færdige.
Min teori er at den gearkasse de får fra huggeren er elendig og da jeg har betalt for at få en tilsvarende, så er det klart jeg ikke er tilfreds og så måske er noget de siger for at komme uden om alt det her?
Grunden til at jeg spørger er at jeg ikke er den eneste der kører med gevind på sådan en E10'er, så derfor må der da vel være andre der har haft lignende problemer?