Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - undervogn (gevind/fjedre)
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Udsættere m.m. på 7a-fe / Avensis af Claus Gundersen
Vil lige prøve at høre om der er nogle der har prøvet noget lign, eller ved hvad der kan være galt. Problemet er som følgende : Når man kører med omdr over 2500, slipper gassen, og giver gas igen, så føles det som om den laver udsættere, dvs den nykker 1-2 sekunder før den tager gassen ordentligt. Nogle gange så kan man køre med jævn og stabil gas, pludseligt nykker den, og så er det som om at fanden tager ved den bagefter, som om den lige pludseligt får 20-30 hk mere, og så accelererer den (ikke vildt og voldsomt, der er jo kun 110 hk hehe). Værst er det når man feks lige skal vente på at kunne overhale på motorvej, og bliver fanget bag en lastbil eller lign, og lige må slippe gassen, og så give gas når man skal overhale. Så nykker den helt vildt, og så sker der ikke så meget, før man giver den fuld gas. Det skal lige siges at den laver de her nykkerier ved alle omdr, men jo højere omdr, jo værre og voldsommere føles det. Der er blevet gjort flg for at udbedre problemet : Skiftet 4 tændrør ved toyota. Skiftet indsugningsmanifold, da vacuumdåsen på det gamle manifold var defekt (sidder på manifold og kan ikke skiftes som løs del, da det er til lean burn spjæld). Renset gasspjæld Nye pakninger mellem indsugningsmanifold og spjældhus, samt manifold og top. Kontrolleret vacuumsensor. Kontrolleret vacuumdåse under manifold. Der har været tester på ved mekonomen autoteknik, og der er ingen fejl at se med den. Jeg vil prøve at ohme dyserne, og indsugningstemperatur måleren som sidder i luftfilterkassen. Men jeg er ikke sikker på de er defekte, det burde vel vises på testeren i så fald. Emmission var top dollar, selvom motoren har kørt 330.000km. Hvad kan det ellers være der er galt ? Et andet problem, som jeg ikke lige ved hvor jeg skal fejlsøge på, er rysterier. Det sker når man kommer op på ca 90 km/t, bliver slemt når man kører 105-115. Ved ca 120 er det nogenlunde, men det ryster stadig, og kan mærkes i rattet hele tiden. Der er kommet nye stålhjul på, som er blevet afbalanceret 2 gange, uden de har fejlet noget. Fejlen er der med både mine vinterhjul og med sommerhjul (begge sæt er stålfælge). Støddæmpere er testet ok ved mekonomen autoteknik. Bilen er gået igennem syn i maj, uden fejl eller anmærkninger på styretøj eller undervogn, og på det tidspunkt var problemet der også. Hvad pokker kan det mon være ? Bilen rumler lidt, og jeg tror måske et hjulleje er ved at være defekt, lyden følger ujævnheder i vejen, dvs når når bilen trykker på dæmperne, så er lyden højest, og når den strækker dæmperne er lyden næsten væk. Men kan det have noget med rysteriet og gøre ? Eller hvor skal man fejlsøge henne ?
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet