Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Offtopic
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Ny bil til min gamle mor af Michael Eriksen
Nu er jeg netop kommet tilbage fra ferie med mor. Vi var i Estland og lejede en Peugeot 107 i mangel af en Aygo. 5 dørs, 1,0 3 cyl. motor og mest skrabede udstyrsversion. 1500 km, mest bytrafik men også en del landevej og "motorvej" (motortrafikvej med 110 km/h tilladt). Her er en lille rapport: Jeg sad fint med mine 1,82 m bag rattet. Fint overblik. Med førersædet i min position var der stadig plads til mig bagi - i hvetfald til ikke for lange ture. De fem døre fungerede perfekt. Topkarakter her. Det er en vidunderlig bybil! Lille, væver og kvik. Jeg vil *meget* hellere køre tæt bytrafik i den end min Carina. Den er gearet lavt i 1-2-3, så den ryger ud af trafiklysene som en raket. Lækkert, når man ikke kender byen og hele tiden havner i den forkerte vognbane og må udaccelerere de andre biler for at hugge deres bane! Man kan altid finde en p-plads til den lille loppe. Det lykkedes mig ikke i løbet af de 9 dage at parkere så tæt på noget foran, som jeg ville. Jeg holdt altid mindst en meter for langt væk! Igen: fremragende bybil! Motoren på 1,0/68 HK er nok. Som sagt er den lavt gearet og det hævner sig på landevejen. Overhalinger fra 80 km/h skal ske nede i 3. gear med sømmet i bund - ellers skal man bruge afrivningskalender i stedet for stopur... Det lyder ikke rart. Bortset fra det, kan jeg godt lide lyden af de 3 cyl. Motoren er omdrejningsvillig, og jeg synes den siger: "Når jeg bliver stor skal jeg være en række-sekser!" Alligevel faldt dommen negativt ud for 107/Aygo/C1. Problemet er bagagerummet. Vel er det lille, men det er OK i sig selv. Det ved man jo når man køber bilen. Problemet er at bagagerummet er ubrugeligt. Første problem er den urimeligt høje læssekant kombineret med den lave hattehylde. Dels skal man løfte sin (tunge) indkøbsposer temmelig højt (husk min mor ikke er helt ung) - men samtidig sidder hattehylden så lavt (selvom den hæves med klappen) at en pose ikke kan komme ind. Man skal bruge to hænder og holde posen vandret, for at få den i bagagerummet! Dumpet. Og så sidder der endda en kuffertknuser i midten også! (kuffertknuser = ikke-forsænket låsebeslag). Med disse småbiler er det altafgørende at det nedfældige bagsæde fungerer godt. Og det er en joke i denne bil. Dels giver det ikke et fladbundet bagagerum, men bagsædets ryglæns tykkelse rager op (ca. 10 cm) over bunden! Og for det ikke skal være løgn, så ligger ryglænet end ikke vandret, men hælder skråt opad mod forsæderne så al bagage vil kurre bagud. Det er simpelthen til grin og komplet ubrugeligt! Så nu er "vi" i tænkeboks. Mors Renault skal ikke synes før nytår og måske tager "vi" en periode mere med den. Eller kan det blive en Getz. En Aygo bliver det ikke. Som sagt er disse erfaringer med en 107 og ikke en Aygo, men på de nævnte punkter mener jeg de er ens. Gad vide hvem Toyota/Peugeot/Citröen tror den kan sælge den bil til? Min mor burde være kernekunde, men den falder totalt igennem overfor hende.
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet