Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Offtopic
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: RC bil købt hos morfars defekt af tom
Taget fra Morfars hjemmeside Reklamation Når du handler på morfars.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Husk at bruge vores returformular Garanti og support Der er selvfølgelig garanti og support på varene. Hvis du får problemer med en vare kan du kontakte oss på mail eller telefon. Vi vil alltid forsøke å løse evt. problemer online - men det kan bli nødvendig å returnere varen til oss Taget fra forbrugerrådets hjemmeside Ordene "garanti" og "reklamationsret" bruges ofte i flæng. I købeloven optræder tilmed en såkaldt "formodningsregel", der ligner garantien til forveksling. Her er i korthed hvad begreberne dækker: Reklamationsret: I op til 2 år kan forbrugeren ifølge købeloven klage til forhandleren, hvis varen går i stykker. Hvis varen havde en fejl, da den blev solgt, har man ret til at få byttet varen til en ny eller få fejlen repareret. I udgangspunktet er det forbrugeren, som vælger mellem ombytning eller reparation (se detaljerne i vores råd om købeloven). Garanti er en service, som ligger ud over købeloven. Som oftest er det et løfte, hvor den, der giver garantien, står inde for, at varen holder så og så længe. Hvis en butik giver et års garanti betyder det, at butikken skal bevise at en fejl ikke skyldes en mangel ved varen for at slippe for at reparere/ombytte den. Formodningsregel: I købeloven er der en såkaldt "formodningsregel". Den betyder, at hvis forbrugeren opdager en mangel ved en vare inden for de første seks måneder efter købet, formodes det, at manglen også var til stede ved købet. Det gør det nemmere at få ombyttet varen, hvis fejl og mangler opdages inden for det første halve år. Hvorvidt ombytning kan ske afhænger dog af, hvor dyr varen har været, hvor stor fejlen er, og hvor hurtigt den kan repareres. Man kan ikke undskrive sig købelovens bestemmelser og bevisbyrden ligger på forhandlerens skuldre...
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet