Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : In Car Entertainment
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: Sikring til forstærker af Martin Knudsen
RobertO, jeg ER hifi-nørd som du så frækt kalder det. I det mindste auto-hifi-nørd Dertil har jeg i 4 år på skolebænken beregnet spændingsfald i diverse jævnstrømssystemer, kabeldimensionering og deslige. Og de spidsbelastninger du omtaler, vil man aldrig se i så stor stil i en 12V hifi installation. Ihvertfald ikke så voldsomt at en spekulation i, om en sikring bør være x5 af en AMPs samlede maximal forbrug, kan forsvares. Når vi har monteret anlæg, hvilke i flere tilfælde har været i EMMA øjemed, så har vi dimensioneret kablet efter forstærkernes max effekt + 10-15%. Og sikringen ved batteriet skal kun være til at beskytte kablet. Altså ikke en sikring større end at det er DEN der smelter, og ikke kablet. Som et lille eksempel, hvis man hopper på den med 150A sikring ved batteri, og man siger at et kabel pakket ind under bilens gulvtæppe er udsat for mindre til gode varmeafledningsforhold, så skal kablet være af dimensionen 50-70 kvadrat. Og hvorfor dog det, når forstærkeren max bruger eks. 30-40A? Mvh Martin (automatikfagtekniker af proffesion - og hifinørd af hobby-proffesion)
1984 AE86 RWD RåX -/1994 Carina E FWD SåX
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet